Interview spørgsmål om LNA og mixer?

Y

yolande_yj

Guest
Jeg har et interview i denne weekend. Jeg gennemgår, hvad jeg gjorde før. Kan du give mig nogle spørgsmål om LNA og mixer design? De kunne være fra meget grundlæggende til avanceret. Og også alle de grundlæggende spørgsmål om RF-design er velkomne. Giv mig en hånd, tak.

Mixer: typer? fordele af hver type? gilbertcell mixer? stigende linearitet? stigende vinde? støjtal? støjreduktion? støjkilder? lav spænding applikationer?

før LNA støjen simple støj qustions, støj af filteret, svarende støj båndbredde MOS transistorer støjkilder, hjørnet hyppigheden af ​​flimmer støj LNA ==== støj matching, impedanstilpasning stigende gevinst, som at bruge CG, CS? degeneration mange mange flere khouly

Lad os sige, du havde en receiver frontend, som bestod af en 30 dB LNA med en 2 dB støjtal, der fodret med en mixer med en 6 dB konvertering tab. Den ønskede driftsfrekvens er 10 GHz, LO-frekvens på 9 GHz, så IF-frekvensen er på 1 GHz. Du går ud i laboratoriet og lave en støjtal måling. Du forventer at systemet støjtal til at være lidt højere end 2 dB, men i stedet er du overrasket over at se støjtal måleraflæsning 5,3 dB. Hvad er op? Hvad har du at gøre for at få systemet ned til en 2,2 dB støjtal?

[Quote = biff44] Lad os sige, du havde en receiver frontend, som bestod af en 30 dB LNA med en 2 dB støjtal, der fodret med en mixer med en 6 dB konvertering tab. Den ønskede driftsfrekvens er 10 GHz, LO-frekvens på 9 GHz, så IF-frekvensen er på 1 GHz. Du går ud i laboratoriet og lave en støjtal måling. Du forventer at systemet støjtal til at være lidt højere end 2 dB, men i stedet er du overrasket over at se støjtal måleraflæsning 5,3 dB. Hvad er op? Hvad har du at gøre for at få systemet ned til en 2,2 dB støjtal? [/Quote] Jeg tror, ​​du spørger om SSB NF rigtige? Tilføjelse af en SAW filter (billede afslag) inden mixeren kan sænke ned NF reduceres med 3 dB. Brug af mixer + flerfasemålere filter også kan afvise det billede. Thanks.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back