interview spørgsmål til layout design

M

mouzid

Guest
Jeg lærer layout. Jeg gør mit første inverter med en PMOS og en NMOS transistr fra biblioteket. Jeg ved, at PMOS bulk skal være tilsluttet VDD, til NMOS bulk gnd. Det er ikke klart for mig på billedet såning opstillingen af de 2 transistorer. Jeg drawed opstillingen af inverter, men jeg dont kende i forbindelse hovedparten af PMOS og NMOS. Please hjælp.

Layoutet Programmet skal virtuos, og højre grønne område skal være nwell region. I virtuos, er den sorte baggrund underlaget. Hvis du bruger p-substrat proces, så alle baggrund (sort) areal er p-sub. Og nu, i NMOS tilfælde skal der være p + region for sub-slips. Så du kan tegne p + diffusion & kontakt ved p-sub nær NMOS. Og forbinder denne til gnd. dette er kroppens bias for NMOS. For PMOS tilfældet, bør du tegne n + diffusion & kontakt på n-godt-regionen nær PMOS. Og forbinder denne til VDD. dette er kroppens bias for PMOS. (godt tie) Her er et eksempel. oversiden er PMOS. Hilsen.

Hvad er forskellen mellem din & min? Det eneste anderledes ting, jeg kan finde er-din hanen er placeret på venstre side, min hanen er placeret i bunden (NMOS), øverst (PMOS) Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke kan finde bulk-forbindelse. Og jeg fik Fab-i nogle kredsløb med ovenfor inverter, og det, selvfølgelig, fungerer godt. Påpege hvis jeg er forkert,

Måske er jeg forkert. Jeg tror, at din frekvensomformeren ikke er færdig med at bruge Virtuos. Diffusion farver er anderledes, hvis forhold til den anden layout. Vedrørende din hane, jeg ser dem op og ned, men bør det ikke være tæt på diffusionsbarrierer?

Ok, jeg layouted med virtuos. Men display.drf måske anderledes end din. Brugere kan ændre farven på lag. Og tryk og udbredelse bør have lidt frigang i henhold til mit design reglen. Også i nogle proces, kan det være tilstødende som dit layout. Hilsen.

så betyder, at vagt-band, der består af n + lag (for PMOS) er også betragte det som bulk? så jeg kan tilsluttet guardband til VDD ritual? det stadig give den samme forbindelse som din rite? Jeg er ny designer .. tak

[Quote = AdvaRes] Hej ljy4468, vil din frekvensomformeren ikke arbejde. Jeg kan ikke se bulk forbindelse til VDD og GND. [/Quote] Ser fint for mig! Keith

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back