IP Core - Juridiske spørgsmål

Y

Yego

Guest
Hej,

Antag, at jeg skabte den bløde kerne, som er binært kompatibelt med MSP430 kerne.
Er der nogen juridiske spørgsmål jeg ville blive udsat for, hvis jeg forsøgte at handle denne kerne?
Er instruktionssæt licens eller ophavsretligt og hvis ikke, kan det frit anvendes (ligesom Intel's 8086 instruktionssæt anvendes af AMD)?

Dit input vil blive meget værdsat.

Ragards, Yego

Du bør undersøge den dokumentation, du har modtaget med filerne.Hvis nogle aspekt lovligt er begrænset, filer vil komme med en licensaftale, at detaljer, hvad du kan og ikke kan gøre med de oplysninger og kode.

Har du bemærke, at når du installerer et nyt program, du er nødt til at læse en licensaftale, og klik på enige knappen, før det indlæses?

Hvis du har fået filerne fra en anden person, bør du forsøge at få dem fra det oprindelige selskab, så du får den licensaftale med dem at læse.

,

@ Flatulent,Undskyld mig, men hvilke filer du taler om?
Der er ingen filer jeg fik fra en anden.Kun min egen VHDL design filer!

I dette tilfælde, da du var i drift på egen hånd og alle der har behov nogen IP fra en anden til at arbejde med dine filer bliver nødt til at købe dem fra en anden person det ser ud som du ikke er forpligtet til enhver licensafgifter.

Tak Flatulent for dit input, men jeg er bange for, at din mening er baseret på teorien alene.
Jeg vil også gerne høre fra nogen, der havde haft samme tvivl og fandt en "virkelige verden" svar på det.

Jeg vil gerne føre tilsyn med og dermed undgå eventuelle juridiske spørgsmål i sagen har jeg besluttet at sælge eller handel (hvad det betyder) at et sådant produkt.

angår, Yego

Jeg er enig med Flatulent: hvordan kan du vide, at din instruktion sæt er forenelig med MSP430 kerne???
De filer, du brugte til at kontrollere denne forenelighed vil reference for en domstol.
.

Den bedste måde at vide, er sandsynligvis bede TI direkte.

Den komplette instruktionssæt kan være copyright, eller nogle områder kan være copyright (ex: specifikke instrukser).

Det afhænger også af, hvis du ønsker at sælge kernen (enten som rå kerne eller inden for et færdigt produkt), eller distribuere det under en GPL licens.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back