IR-fjernbetjening med Phototransistor, er det muligt?

E

ewandeur

Guest
Jeg prøver at bruge en Fototransistor og en LM358 OP AMP i stedet for en IR-modul som TSOP1738 til at modtage signalet, men det virker kun på små afstand (30 til 40 cm). Er der nogen anden mulighed for at øge afstanden, dvs ved hjælp af linser, en anden OP AMP? TKx på forhånd

Hvis du blot ønsker at konstruere en lys sensing CKT, så kan du bruge laser i stedet for IR til at øge antallet. Så brug den samme Fototransistor-opamp kredsløb for at få den forstærkede s / l ud af det.

IR fjernbetjening, fra hinanden med en laser som sreejith sagde men du skal have gode mål, det er op til 50 meter. Du skal ændre for større afstand, en radio fjernbetjening.

Hej, jeg sætter pris på "spor", men jeg er virkelig behøver blot et udvalg af 2 eller 3 meter, er der nogen mulighed for at forbedre udbuddet inden for denne grænserne ved hjælp af en Fototransistor + opamp? tkx en masse

Bare åbne og se på IR fjernbetjening del af enhver husholdning apparat, hvor der ikke laser, ingen linse bruges, men du kan styre dine apparater fra op til 10 meter. nguyennam

hey, hvis u nødt til at bruge Fototransistor .. så er jeg donno .. men hvis ur primære req er kort afstand, så u kan bruge TSOP 1738 også til det formål ... bare øge eller mindske frekvensen fra 38KHz u'll få resduced rækkevidde ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back