IR komponenter recommdation behov.

L

ltg

Guest
Hej,

I mit projekt jeg har brug for en sensor fungerer som sikkerhedsanordning til at opdage, hvis der er en person eller et objekt.Jeg vil bruge IR-sender og modtager.

Ville nogen af jer recommand mig som IR komponent jeg skal vælge.IR-komponent vil fungere i dagslys og nat, og for at afsløre sort objekter.Er det muligt at bruge IR componet i sådanne betingelser?Giv nogle Recommandation og tak på forhånd.

Venlig hilsen,
ltg

Siemens gør nogle gode emittere og detektorer.Sørg for at bruge den detektorer med IR-filtre.Pulserende de emitter og synkront afsløre det vil slippe af med det omgivende lys problmes.Endnu en ting du kan gøre, er at bruge en linse foran sensoren.

Hvis U brug midten IR sensor (som almindeligvis anvendes piroelectrical detektorer for bevægelse allarms), vil du ikke behøver emmiter fordi sensoren registrerer varmestråling af alt, der har temperatur sligtly forskelligt fra miljøet.

Dette adskiller sig fra senderen / modtager-pair, som er baseret på en objekt xing lysbundtets med henblik på at afsløre det.Generelt findes der måder for indbrudsalarmsystemer at påvise tilstedeværelsen af et aktivt allarm systemet, mens der er meget vanskeligt at fastslå tilstedeværelsen af passiv.

Hvis U beslutte at gennemføre pyroelectrical sensorer (de er billige), bør du huske på, at piyoelectrics reagerer kun på en vækst i den temperatur (det
er derivat).Det betyder, at hvis nogle træder VIRKELIG SLOW på baggrund af et sådant system, kan han ikke være blevet opdaget.At afhjælpe dette problem,
at nogle skal bruge optiske chopper (formodentlig camertone type).Så systemet sanser den absolutte værdi af forskellen mellem den choper klinge og uanset ind i området med henblik på detektoren.

Du kan bruge TFMS 5360 for receiver modul, det er billigt og nemt at finde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back