N
nikhilele
Guest
Jeg er desgning en IR-sensor til automatisk lys Jeg bruger TSOP1738 som IR-sensor, som er under data format
, hvis vi donot følge dette får vi meget mindre udvalg, hvis afsløring nu er jeg i stand til at transmitt lignende format ved hjælp af controlleren For nærhed detektion Jeg har samtidigt registrere samme mønster, som overføres dvs jeg har brug for tunge multitasking. Jeg vil bruge samme controller til at sende og og modtage så hvor meget er dette muligt, jeg har fået succes, men er ikke fejlfri. Jeg har mindre hastighed og ikke immune over for andre IR kilder som TV-fjernbetjeningen
Code:
For maerke mellem data signal og forstyrrelse af signalet er bærefrekvens, brast længde og duty cycle. De data-signalet skal opfylde følgende betingelser: • bærefrekvens bør være tæt på centrum hyppigheden af båndpas (fx 38 kHz). • Burst længde skal være 10 cykler / briste eller længere. • Efter hver burst, der er mellem 10 cykler og 70 cyklusser et hul tid på mindst 14 cyklusser er nødvendig. • For hvert burst, der er længere end 1,8 ms en tilsvarende hul tid er nødvendig på et eller andet tidspunkt i datastrømmen. Denne forskel gang skal have mindst samelength som brast.