isoleret AC spænding measurment

D

Davood Amerion

Guest
Hvordan vi kan meaure AC spænding 220V (3 faset) uden brug af transformer? Jeg vil lave et projekt, der måler spænding og fasefølge, til kontrol formål. og det skal være isoleret. Nogen idé? På forhånd tak. Davood

Hej Jeg dont have en klar idé, men jeg tror, at du skal en slags stilling sensorer, der kaldes for synkro, som er en trefaset transformer, søge på nettet efter mere venlig hilsen

Hvis du ikke ønsker at bruge transformatorer, og jeg tror, tre små 230V-5V (noget i retning af 1VA) transformere til et tre-fase system er den billigste løsning, så er du nødt til at overveje isolation forstærkere .. For grundlæggende om, iso-forstærkere prøve: http://www.innovatia.com/Isoamps.htm De forstærkere du vil se på er: AD202, AD210, .., ISO124 ( http : / / www.rose-hulman.edu/ ~ herniter/Data_Sheets/ISO124.pdf ), og så ingen .. Anden mulighed ville være at få en isoleret optokobler og designe en lineær forstærker ved dig selv, men jeg tror ikke, det er værd besværet .. Uanset hvilken løsning du vælger, skal du bruge en spændingsdeler til elsker spændingen fra 230 (hvis du har tre fase + Neutral konfiguration), eller fra 380/440, hvis du ikke har neutral til rådighed .. I begge tilfælde kan du overveje brugen af kondensatorer i stedet for modstande, for at mindske spændingen, for eksempel repræsenterer 1μF ved 50Hz impedans (modstand) i 3.18kΩ, men vil ikke generere varme .. Regards, IanP

[Quote = Davood Amerion] Hvordan kan vi meaure AC spænding 220V (3 faset) uden brug af transformer? Jeg vil lave et projekt, der måler spænding og fasefølge, til kontrol formål. og det skal være isoleret. Nogen idé? På forhånd tak. Davood [/quote] Er de fleste er nem at bruge transformer, hvis ønsker isoleret tilslutning ... er ikke let at bulid tilsvarende funktion med optisk kobling osv. - grænsefladen har brug for strøm fra målepunkt eller fra separately transformer, ved hjælp af op-amp og mere eller mindre avancerede feedback-netværk for linearitet osv. osv. For spænding forvandle kan du ved hjælp af små simple 220 / 9 Volt tranformer - strømtransformer er mere tricky, hvis der ikke ønsker at bryde linjen til montering ... men jeg tænker Príncipe af tang nuværende meter med åbning magnetisk nuværende sensor ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back