Isolering meter (mega ohm meter) med DVM

F

fjpompeo

Guest
Hej, jeg nødt til at bygge et tilføjelsesprogram i isolering meter spænder fra 5000 Mohms op til nul (eller næsten nul) med 400VDC til at måle galvanisk isolering af 3 ~ eller DC elektriske motorer og kabler. Dette kredsløb vil bruge en Fluke 87III DVM (i ethvert interval) for at informere isolationsmodstanden. Regards, Fernando

så hvad er dit spørgsmål? en ting du skal huske om dielektriske testere er, at det er nødvendigt at reagere så hurtigt som muligt at gnistdannelse eller kortslutninger. også det forhold, at opkræve op og oplade ned kurser, fordi der kunne være lækage kapacitans mellem de to noder du måler, og du ikke ønsker at ramme disse hætter med kæmpe dV / dt. Mr.Cool

Her er princippet om en megger: 1. HV generator, de fleste målere er 2 områder 500 V = og 1000Vdc. Det gøres ved hjælp af små F-transformer, berigtiget ved HV diode (f.eks BY159) og smooted af HV kondensator (ca. 47nF). 2. Der henvises modstand bruges til at måle spændingsfald af lækstrømme (i nogle FLUKE meggers denne værdi 100k / 1%) 3. Vælg din egen modstand, så måleren vil blive vist direkte værdi Glem ikke momentan On / Off knappen for at aktivere HV generator kun kortvarigt TEST. 8)

Hej, Meget tak for ovenstående oplysninger. Jeg har brug for at mesasure isolering af motorvikling til at sikre, at de fungerer korrekt. Yokogawa er det førende inden for fremstilling af disse type instrument, men her i Brasilien er meget dyrt, så var på udkig efter noget Litle billigere bare fordi jeg ikke bruger meget ofte. Motorerne Jeg plejer at testen er ~ 3 x 380VAC eller ~ 3 x 440VAC og nogle gange fra 2,2 Nm op til 20,0 Nm 400VDC. Regards, Fernando

Meget tak RAMBO, men at måle motorens viklingsisolation jeg nead mindst 500V, dette kredsløb er at 9V. Mesmo assim valeu! Fernando

Ja, men de bruge flere 9V batterier for at komme 50V. Du kan bruge det samme princip, og "bare" at øge spændingen? Ikke bruger batterier, men ... Du kan bygge et boost-konverter, som IanP foreslået (jeg formoder, han gjorde). Her i Sverige, kunne jeg sikkert finde et gammelt, billigt hånd-crancked megger, men det hjælper ikke dig vej derovre i Brasilien ... : (Af den måde, jeg Finsk - mas eu morei em São José dos Campos por oito Anos: wink: / Rambo.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back