Jeg har brug for fuld 4 bit adder circut med små projekter

H

heartstation

Guest
Jeg har brug for fuld 4 bit adder kredsløb med små projekter
gerne fuld adder arbejde måde
Jeg er bigenner, jeg sætter pris på enhver hjælptak på forhånd

Hej Heartstation,
Dette emne har været udstationeret mere end én gang.

Dit problem kan løses nemt faktisk.
Alt du skal gøre er først at opbygge en 1 - bit fuld adder og forbinde 4 1 - bit fuld addere til at gøre en 4 - lidt fuld adder.Slut Carry_OUT produktion af adder til næste adder's Carry_IN input.

Følgende er en guide til at lave en 1 - smule fuld adder.Du kan implementere det på to måder ved hjælp af en dekoder - eller en kombination (den ene er beskrevet nedenfor) eller port niveau gennemførelse (gøre eqaution ud af minterms nedenfor).

A, B er din addends
C = Carry Input
S = Sum Output
Y = Carry Out

1.) The Truth tabel ser sådan her ud:
ABC: SY
0 0 0: 0 0
0 0 1: 1 0
0 1 0: 1 0
0 1 1: 0 1
1 0 0: 1 0
1 0 1: 0 1
1 1 0: 0 1
1 1 1: 1 1

DECODER - eller gennemførelse

2.) Tilslut din indgange (ABC) til 3-til -8 DECODER input i nævnte rækkefølge ABC.

3.) Jeg er ikke sikker på, hvis der er en positiv logik output dekoder.Jeg brugte, når 74LS138 3-til -8 dekoder, men det er en negativ logik output.Hvis du kan finde en positiv logik ud lægge 3 - til - 8 dekoder så er det muligt at gennemføre dit problem.men ellers du har brug for frekvensomformere.

4.) Du har ikke sige, hvor mange indgange er der i din OR gate, så jeg antager, at denne sin indgang er variabel.

5.) Dybest forbinde output af dekoder til indgangene på 4 - indgang eller port ved hjælp af følgende ligning.

S (Sum) = Σm (1,2,4,7)
Y (Carry Out) = Σ (3,5,6,7)Gate Level Gennemførelse
S = A xor B xor C
Y = AB C (A xor B)

Dit problem kan løses nemt faktisk.Alt du skal gøre er først at opbygge en 1 - bit fuld adder og forbinde 4 1 - bit fuld addere til at gøre en 4 - lidt fuld adder.Slut Carry_OUT produktion af adder til næste adder's Carry_IN input.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back