Jeg har brug for hjælp soon.I har et problem med gsm kontrol

C

cllunlu

Guest
Hej venner.
Jeg forsøger at sende SMS med 8051 (89c51rc2) og Siemens C55.But jeg failed.I dont know why.When jeg forsøger at sende SMS, cellphone slukkes.
Min skematisk og C-kode here.where er min mistake.I dont know.
Også jeg kan sende sms ved Hyperterminal med data cable.And jeg simuleret det ved Proteus succesfully.And er det projekt, der skal passere class.Plz hjælpe mig venner.

////////////////////////////////////////////////// ///////////////////////

det er mit skematisk:

http://images.elektroda.net/10_1208886865.jpg, der er C-kode:

////////////////////////////////////////////////// /////////////////////////

#
include <t89c51Rx2.h>
usignerede CHAR rcvd [2];
usignerede CHAR j;
usignerede CHAR k;
bit ok = 0;
bit ok1 = 0;

void init () / / / u sætte int () her
(
TMOD = 0x20;
TH1 = 0xFD;
SCON = 0x50;
TR1 = 1;
)

void sendString (usignerede char * a)
(
while (* a! = '\ 0')
(
SBUF =* a;
mens (TI == 0);
TI = 0;
a ;
)
)
void sendChar (usignerede char b)
(
SBUF = b;
mens (TI == 0);
TI = 0;
)
usignerede CHAR AN ()
(
while (DI == 0);
DI = 0;
tilbagevenden SBUF;
)
void checkOK ()
(
for (j = 0; j <2 j )
rcvd [j] = AN ();
if (rcvd [0] == 'o' & & rcvd [1] == 'k')
ok = 1;
anden
ok = 0;
)
void checkOKe ()
(
k = AN ();
if (k =='>')
ok1 = 1;
anden
ok1 = 0;
)

void vigtigste ()
(
P2_0 = 0;
P2_1 = 0;
mens (1)
(
if (P1_0 == 0)
(
init ();
sendString ( "på");
sendChar (0x0D);
checkOK ();
if (ok == 1)
(
P2_0 = 1;
sendString ( "AT CMGS = 19");
sendChar (0x0D);
checkOKe ();
if (ok1 == 1)
(
P2_1 = 1;
sendString ( "079109459208003311000C910945664173350000AA05E8329BFD06");
/ / sms center nr.: 905429800033, destination nummer: 905466143753, besked: "Hej"
sendChar (0x1A);
)
ellers P2_1 = 0;
)
anden
P2_0 = 0;
)
)
)
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hej,
Er du sikker på pin numre på telefonen, som du har direkte tilknytning kontrolenheden ben?Hvordan har du det lykkes at oprette forbindelse til disse stifter af telefonen?Desværre, min Tinycad er ikke i stand til at åbne dit kabel-diagram, kan skyldes version forskel.Da telefonen er at arbejde med pc, ville det have været nemt at tilslutte din controller til samme kabel via et MAX 3232 chip på din controller bord og bringe de signaler om en 9pin mandlige stik nøjagtigt matcher de bens tilslutninger pr PC's stik.
Selv har jeg endnu ikke helt gået gennem dokumentet,
idet telefonen stifter er korrekte, din TX forbindelsen til telefonen vil give problem.Den R6 modstand som du har sluttet med en god hensigt vil mindske spændingen niveau kræves Hi niveau siden TX produktion af kontrolenheden er fra et højt pull up modstand.Du kan fjerne R6 og slutte en 3,6 V zener der med anode til jorden.Også, da telefonen produktion er i forvejen lave, kan du fjerne den modstand i den registeransvarlige's RX sti.

Hilsen,
Laktronics

thnks laktronics.
men jeg
gjorde ikke forstå næsten det.

Deres første rådgive bruger max232 derefter DB9 stik og datakabel?

anden rådgiver har et problem TX, RX connection.How vil jeg gøre gentegning min schematic.Can du draw.I
gjorde ikke forstå.

behage hjælp mig ...

Hej,
Jeg spurgte dig hvordan kan du oprette forbindelse til TX / RX stifter af telefonen uden at bruge et datakabel.
Datakablet du brugte til at tilslutte telefonen til
pc'en har en RS232 spænding coverter at ændre TTL niveauer af telefonen til /-12V niveauer anvendes i RS232.Så jeg var tyder på at du bruger et sådant niveau konverteren på din microcntroller bord og bruger de samme data kabel forbinde microcntroller ben efter MAX232 til telefonen.

Men hvis du er sikker på de stifter af telefonen i øjeblikket tilsluttet, så jeg troede, du kunne lige så godt forsøge at også uden at gå tilbage til ovenstående forslag om at anvende data kabel.I dette tilfælde, du har brugt en R6 modstand,
som vises i din JPEG diagram i TX stien til micrcontroller, hvilket mindsker TX signal meget.Du skal erstatte det med et 3.6V zener diode og se, om din nuværende oprettet arbejder med denne ændring.Hvis du har svært ved at forstå, bedes du tage hjælp fra en lokal Electronics fyr, som therwise Jeg har svært ved at kommunikere.

Hilsen,
Laktronics

det er mit skematisk:

http://images.elektroda.net/26_1208962916.gif

det er uden data cable.budhy hvem der er brugere dette forum gav at skematisk.

det er skematisk med datakabel og max232http://images.elektroda.net/74_1208963211.gif

Hi laktronics.
Denne skematiske er rigtigt?
Jeg har posted.Schematic og simulering i Proteus 7.2

min skematisk:

http://images.elektroda.net/2_1210512809.jpg

Hej,
Du har stadig ikke besvaret mit spørgsmål om, hvordan du har idetified de stifter af telefonen, og hvordan du tilslutter direkte til de næsten usynlige ben.Kablet ville have taget sig af alle disse problemer og sætter en ordentlig signal til at matche med stikket på pc'en, hvis ben er klart defineret.Hvis du laver nogen fejl i idetifying af stifterne af telefonen eller i direkte tilknytning til dem miniatureprodukter ben, kan det koste dig telefonen.

Nu så vidt angår de nye skematiske,
er du nødt til at foretage følgende ændringer:

1.R3 er ikke påkrævet, korte hele stifter af R3.

2.Slut jorden af mikro controller til jorden af telefonen.

Ellers synes det ok for mig.

Hilsen,
Laktronics

ok.I har gjort, hvad du said.And min kode er korrekt?. Og jeg har en anden skematisk.

Dette er min nye skematisk, som De sagde til mig ...

Jeg har en anden skematisk med max232.

8051 ------>>> max232 ----->>> DB9male coonector ----->>> Data kabel (datakabel har en kvindelig stik) Siemens C55.

min anden skematisk er her:

Hej,
Jeg vil foreslå dig at gøre en ting ad gangen og give op, hvis du ikke kan få det til at fungere.
Så efter at have foretaget ændringer i den shematic hvad har du observeret?
Med hensyn til den kode, er du nødt til at tage sig af alle de sprog specifikke emner jer, I må ikke være i stand til at hjælpe dig på dette område.

Til afprøvning formål, reducere din kode, til at sende string "AT''efterfulgt af 0x0d og se om du får" ok ". Det vil vise, hvis interface fungerer eller ej. Også for første afprøvning, brug kun karakter niveau sende modtage funktioner .

Bemærk også følgende vedrørende din kode:

Efter fastsættelsen af kontakten er lukket, og færdigbearbejdning de efterfølgende funktioner, skal du også vente på skift, der skal åbnes som andre kloge for samme enkelt lukkevinkler funktionerne kan gøres mange gange.

Du er også nødt til at klare ok og ok1 efter de er testet sandt.

Jeg formoder, du har brug for at tildele strengene på at blive sendt til et tegn array at få '\ 0' tegn tilføjes i slutningen.

Hilsen,
Laktronics

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back