Jeg har brug for hjælp til kraftoverførsel en mikrocontroller

S

skakz

Guest
Hej Jeg er ved at bygge en enhed med en 3,7 batteri kilde og min microntroller behov max 100mA og 3,6 V bedste spænding i 3.3 den har brug for 40 mA i normal tilstand og 60μA i Powerdown tilstand Mit største problem er at få 3,6 fra 3,7 jeg vil sætte en modstand og jeg får det, er værdien fra V = IR, som jeg bruger jeg? hvis jeg brugte de 100mA og mikrocontroller R er 1Ω det er ok, men hvis strømmen var mindre spænding på pin vil være høj, hvis jeg brugte 60μA så når micrcontroller behov 40mA spænding på pin vil være mindre end 3! bedes du nogle hjælpe mig

I stedet for en modstand bruge Schottky Barrier Diode med Vf ≈ 0.35V .. For eksempel har BAT15 Vf = 0.32V @ 10mA .. Regards, IanP

Zener kan godt valg ..... men jeg tror, at du kan fodre 3.7V direclty til din UC, bør den tolerere det! Tjek specs i det dataark, jeg er temmelig sikker på at det skulle virke ud. Held og lykke

[Quote = IanP] I stedet for en modstand bruge Schottky Barrier Diode med Vf ≈ 0.35V .. For eksempel har BAT15 Vf = 0.32V @ 10mA .. Regards, IanP [/quote] Hvad er Schottky barrier diode [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 4 minutter: [/color] [/size] den Zinner diode vil hjælpe i tilfælde af spændingen stiger, men vil hjælp i det andet tilfælde eller Zinner vil give V på 3,6, hvad der nogensinde strømmen er [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1. minutter: [/color] [/size] [quote = Jack / / Ani] Zener kan godt valg ..... men jeg tror, at du kan fodre 3.7V direclty til din UC, bør den tolerere det! Tjek specs i det dataark, jeg er temmelig sikker på at det skulle virke ud. Held og lykke [/quote] det virker fra 3 til 3,6

Hvad er Schottky barrier diode
En shottky barriere diode er blot én type diode. Dens fordel i dette tilfælde er dens lave fremad spændingsfald. For at kunne bruge som IanP foreslået, er du nødt til at sætte den i serie med dit batteri. Jeg tror, denne mulighed er bedre end at bruge en zenerdiode. Sørg for, at spændingen på batteriet du agter at bruge ikke går ned med det ladetilstand. Lithium-ion batterier er et godt valg, med spænding forbliver konstant indtil end-of-life. Du kan også bruge en lav-frafald regulator ... Jeg vil også foreslå, at du ikke forsøger at bruge 3.7V direkte, som regel 3,6 V er det absolutte maksimum rating!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back