Jeg har problemer med at få 16 bit data, der overføres på ISA bus

E

EEHobby

Guest
Hej, Alle, jeg har nogle troble at få 16 bit data, der overføres på ISA-bussen, når jeg har mere end én dataopsamling bord på PC104. Denne dataindsamling bord er mit eget bord. Jeg har en adresse deconde at generere et læsesignal, som vil læse en FIFO, det læste signal også trække IOCS16 pin lav på bussen. Det fungerer godt med en bestyrelse, men det vil ikke fungere, når jeg har to bord på bussen. Selvfølgelig har disse to board differnt adresse. Kan nogen give nogle forslag? Tak. Eric

Lyder som IOCS16 kører bussen (lav eller høj) på tidspunkter, når kortet ikke er valgt.

Hej, Hvis du tror adressen dekodning mekanisme er korrekt så kontrollere IOW og IOR timing cykler (Standard / Producent tidsdiagrammet af ISA bus Læs og Skriv cycle) med Logic Analyzer (Hvis du har denne facilitet). Hermed jeg vedlagt nogle detaljer om "ISA I / O Decode" (læs fx for to I / O-kort problemer) Jeg gik ud fra du allerede bygget dit kort i henhold til ISA timing diagrammet, og hvis du kan give flere oplysninger om dit kort (brugte signaler og adresse osv.) så vil det meget hjælp til at forstå problemet Regards Bassa

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back