Jeg m nyt i PIC, så fik nogle Q til at spørge.

W

wccheok

Guest
Hej alle,
Jeg vil gerne gøre et projekt og vil ved hjælp af LC.
Men jeg ikke alt for bekendt med LC.Håber du alle kan hjælpe mig op.Thx.
Mit projekt koncept er som nedenfor:

1., jeg giver en kommando Computer.
Så systemet (mit projekt især) vil opdage er tht min sunde og kommando af computer?Hvis ikke min lyd, vil systemet ignore kommandoen (for at forhindre ud mennesker til aktive det) Hvis der er min lyd, thn "systemet" gv tilbage svare så Ja herre.
Så jeg fortsætter med at gv
2. kommando gerne>> tænder stue lys.Så systemet først vil tjekke stue lyser tht allerede på i begyndelsen?Hvis det var der allerede er på, vil systemet gv svare så stuen lys er allerede på.Hvis gjorde t på endnu, vil systemet på den.

Så hvilken type LC er suistable at bruge?

hvis du er nybegynder med microcontroller er for svært at gøre, hvis du virkelig gøre det du er nødt til at se DSPIC og en meget vanskelig software du har til at gennemføre, så jeg sugestion du se dette selskab
http://www.sensoryinc.com/
det er et godt sted at du starter

wccheok,

Jeg er enig med den tidligere commentor.Dette projekt kan være temmelig svært for dig som nybegynder.Du skal måske opdeling dit projekt i 3 eller flere etaper at arbejde med.

1.Du vil få brug for en elektronisk enhed til at genkende din stemme.Der er flere stemmegenkendelsen chips til rådighed på markedet.Oki halvledere (Japan) har nogle af de mest populært anvendes stemme / tale / tone anerkendelse.En anden grund er ELAN (USA), men det er dækket for high-end-applikationer, således mest omkostningskrævende for dig som studerende eller hobbist / sjovt projekt.

Oki har for eksempel en komplet pakke.Det har en stemme anerkendelse evaluering bord, et PCI interface kort, et stemmegenkendelsen programmør software (med redigeringsværktøjerne).

1a.skal du registrere dig stemme med optageren til et format (normalt. WAV), der understøttes af stemmegenkendelsessystemet programmør software.Optageren kan være en båndoptager eller en mikrofon tilsluttet en PC.

1b.du har brug for at hente dine indspillet stemme og redigere den.
For en båndoptager, skal du bruge en line-in forbindelse fra din båndoptager til PCI interface card
og derefter gemme den i din pc på en kendt drev og mapper, du har oprettet.
For en mikrofon tilsluttet en PC, behøver du kun at gemme dine indspillet stemme på PC på en kendt drev og mapper, du oprettede.
Rediger / Forhåndsvis dine indspillet stemme, indtil du er helt tilfreds.

1c.er du nødt til at konvertere formatet til Oki stemme format,
som regel i HEX format til programmerbar hukommelse indbygget stemmegenkendelse chip.

1d.er du nødt til at slutte Oki evaluering bord til
pc'en via samme PCI interface card.Indstil DIP switche på Oki evaluering bord at forberede sig til programmering og vælge enheden og registreres voice-fil, der skal programmeres ind i stemmegenkendelsen chip på evalueringen bord.Efter programmering, vil softwaren verificeret hukommelse på chippen og afsluttet hukommelsen adresse, hvor denne stemme er fundet.

1e.kan du teste din programmeret stemme ved at spille den tilbage.Til afspilning,
skal du blot indtaste hukommelse adresse i HEX på antallet pad bygget om evalueringen bord.2.Du får brug for erfaring og viden til at bygge en UC system.Du skal vide, hvordan man
2a.interface stemmegenkendelsessystemet chip til UC
2b.magt regulerende kredsløb for UC
2b.interface andre enheder, som du ønsker din UC til at kontrollere

Derfor er du nødt til at kende UC hardware og montering / C programmering færdigheder til at realisere projektet.

For mig at forklare, hvordan dette kan gøres vil formentlig tage dage, og hundrede af sider til at fortælle dig, hvor alt kan ske.PhD MSc DIC BEng (Hon) Imperial College
Analog Devices Inc (Irland)

Hi aldevan,
de oplysninger, du giver mig, er brugbare for.Jeg er også seaching for stemmegenkendelse.Må jeg ved, hvad der er DSPIC?
Faktisk har jeg lære Visual C .Er det nyttigt på PIC?
Er, at de oplysninger, du giver for mig at tale om "VR Stempel" er lige til at anerkende vores stemme / kommando kun?Så betyder det cant do den "operation" (gerne slå ON / OFF lyset) ritual?Så er, at jeg er nødvendige for at programmere andre LC til at blande sig med det (VR Stamp)?Lagt efter 52 minutter:Hi SkyHigh,
Er, at du mener at jeg er nødt til at få den software "VoicePro3" og optage ned min sunde og gem som WAVE form og redigere det?Efter at jeg er nødt til at konvertere WAVE format til Oki stemme format?Må jeg ved, hvordan jeg kan konvertere den til Oki stemme format?Er, at der allerede er inde i "VoicePro3" software?
Og derefter bruge Oki evaluering bord (er, at AR207?) Og en LC at gemme (program) lydfilen?
Stemmegenkendelsessystemet chip, du nævner, er, at MSM6375f, MSM6295, MSM5205, MSM6258, MSM6585, MSM6378A/6379, MSM6388, MSM6588, MSM6688, MSM6650f, MSM9800f, MSM9836, MSM9841/9842, MSM9831, ML2213/2215, MSM9810/9811, ML2240?
Jeg har lære Visual C .Kan det anvendes i Oki evaluering bord?
Thx

C ikke hjælper.Alt software udvikling du bruger.Hvis du bruger MPLAB fra Microchip, du er mere tilbøjelige til at devlep dit program i C, og kaldefrekvens
API'erne tilgængelige fra biblioteker kan downloades gratis fra Microchip hjemmeside.
Du kan også udvikle dit program i forsamlingen,
som er baseret på den instruktion fastsat for UC, du bruger, og jeg går ud fra du bruger alt fra PIC16-18.

DSPIC er en serie af UCS fra Microchip som har DSP støbekerner bygget i disse chips målrettet for DSP applikationer.

Oki har så mange stemmegenkendelsen chips,
er du nødt til at finde en med de specifikationer, der opfylder dit design krav.
Oki har så mange støtte-software, du har brug for at finde en, der understøtter din stemme anerkendelse chip.

Mest stemmegenkendelsen chips har datablade, som også omfatter reference design og anvendelse eksempler at guide designere om, hvordan man interface stemmegenkendelsessystemet chips til UCS.

Hvis du har brug for hjælp, kontakt Oki teknisk support via e-mail.De kan selv opdatere dig med den nyeste patch, designer manual, reference design, anvendelsen eksempler osv.

Hi SkyHigh,
Kan du gå i denne web:
http://www.okisemi.com/jp/english/ar207.htm
Jeg har ting at bede.
Hvad forstås ved "Understøttede LSI Enhed" og "Understøttede OTP Tale Enhed"?
LC, at du gives PIC16 til 18 kan bruge i denne evaluering bord?(ar207-mesterbevis)
Jeg vil gå lære PIC på 20/8/05.Håber, at jeg vil flere forstå om PIC.^ ^

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back