JTAG, Keil uVision4, LPC2103

E

edygun

Guest
Nu er jeg arbejder med NXP LPC2103 ARM7TDMI og Keil uVision4 compiler. Jeg har brug for at gøre fejlfinding på mit eget bord, har jeg prøvet at bruge ISP (RS232 port) til at programmere flash-hukommelse, det virker. Men jeg nødt til at gøre mere, single-stepping og evaluering af variabler. Jeg tror, jeg har brug for en JTAG. Jeg har EPI-MAJIC og også Atmel SAM-ICE JTAGs her, men jeg er ikke sikker på, om jeg kan bruge disse JTAG værktøjer. Hvad mener du? Er det muligt at anvende JTAG med OpenOCD + GDB? Kender du andre alternativer? Hvad med JTAG fra Keil? ULINK2 Debug Adapter eller ULINKpro Debug og Trace enhed? Jeg er placeret i Indonesien. Hvordan kan jeg få værktøjet så hurtigt som muligt? Er de fås i Singapore eller endda Indonesien? Har du nogen leverandør / forhandler anbefaling? Mange tak!

Du kan kontakte keil.com .... de har afdelinger, hvor de kan sende dig et krav ... de har afdelinger i Indonesien og Singapore

Tak for det hurtige svar. Mens du venter på Keil ting, der kommer: (1) Er der nogen mulighed for at bruge EPI-MAJIC eller SAM-ICE JTAGs eller en simpel hjemmelavet JTAG? (2) Hvordan om brug af IAP (in-application programming) funktionen i LPC21xx enheden? For at køre testen app i RAM for lettere opdatering installeres under den kode udvikling? (3) Hvad med den indbyggede-ICE debug funktionen indbygget i LPC21xx enheder? Er der nogen der har erfaring i at bruge denne funktion endnu? Tak.

Hej, du sagde, du bruger uVision4. Dette værktøj har en fremragende simulator for implementeret LPC2103. Du kan bruge spore funktionalitet, fordi alt kører i SRAM og er simuleret. SAM-ICE er et Segger J-Link dedikeret til Atmel enheder. U-Link er fra Keil og arbejder med Keil alene. Hvis du kan få en regelmæssig J-Link, der virker med Keil, IAR, GNU .... Bare et par udtryk til at give dig noget til Google. HTH, Bob

Tak Bob. Ja, det hjælper da det er første gang jeg bruger Keil og LPC21xx enhed. Jeg er bekendt med IAR og har brugt GNU-værktøjerne til tider. Jeg er test og debugging I2C og SPI kommunikation til eksterne enheder (Secure hukommelse og RFID-læser), så hardware-emulering behov. Jeg downloadede softwarepakke fra [url = http://www.segger.com/cms/jlink-software.html] SEGGER Microcontroller - Indlejrede Software Solutions - Download [/url] og kan oprette forbindelse til LPC2103. Jeg kan læse ARM indholdet af registrene, men kan ikke læse / skrive til hukommelsen. Den fejlmeddelelse som du har angivet: ****** Fejl: SAM-ICE kan kun bruges med ATMEL enheder Kunne ikke læse hukommelse. Jeg er stadig forsøger at finde et andet pc-program, der kan få adgang til LPC21xx enheden gennem SAM-ICE JTAG. devkitPro, OpenOCD, Yagarto,. . . Enhver flere forslag ville være værdsat. . . På forhånd tak.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back