Køleventilator pinout

R

Rooftop

Guest
Hej alle, jeg ønsker at bruge en processor køling ventilator i mit projekt og jeg fandt en følelse pin. Gør nogen vide, hvad er det pin til, og hvordan det virker? Tak for din hjælp Regards

Jeg tror, det ville være det i / o af en temperaturføler.

Det er til at måle RPM af fan! Du får to impulser pr som output .... Hope this helps

tak, men er output stadig TTL-niveau eller et andet niveau? tak for jeres opmærksomhed Venlig hilsen

Undskyld .... Jeg har ikke meget inforamtion, sagde jeg, hvad alle jeg har læst i dataarket af P4. Prøv at måle det og huske på sin åben collector udgang, så du får brug for en pullup modstand!
Fan varmeafleder Power Supply De indrammede processorens blæser heatsink kræver en +12 V strømforsyning. En ventilator strømkabel vil blive leveret med boxed processor at trække strøm fra en power header på bundkortet. Strømkablet stikket og pinout er vist i Figur 35. Bundkort skal give en matchet magt header til at støtte boxed processor. Tabel 37 indeholder specifikationer for input og output signaler på ventilatoren heatsink stik. Ventilatoren heatsink udgange en følelse signal, som er en open-collector udgang, der pulser med en hastighed på to pulser pr fan revolution. Et motherboard pull-up modstand giver VOH til at matche systemkortet monterede blæserhastighed overvåge krav, hvis det er relevant. Brug af SENSE signalet er valgfrit. Hvis SENSE signalet ikke bruges, pin 3 af stikket bør være knyttet til GND.
Held og lykke

Tak for repply. Nu kan jeg tilslutte den forstand pin til afbryde pin AT89S52? Er 11,0592 MHz hurtigt nok til at opdage afbryde? Jeg ved, at jeg har brug for at opdele den Clock med 12, men jeg vil gerne vide fra nogen, der nogensinde teste realibility af interrupt pin. Tak til alle, der hjalp mig Med venlig hilsen

Hej, Ja det er nok, er frekvensen på denne produktion ikke en meget høj. Men hvis du ønsker at måle hastigheden af ventilatoren, er det bedre valg ved hjælp af interne timer som tæller, og tæller denne impuls for den fastsatte periode. I dette tilfælde skal du ikke behov for at dating hver impuls.

Jeg planlægger at bruge Interrupt timer 0 og sæt den til 1 sek. når timeren tæller jeg vil aktivere den eksterne afbryder, så det vil tælle, hvis der er nogle puls efter timeren overløbet vil jeg stoppe den eksterne afbryder og sende resultatet til LCD. Det er, hvad jeg havde planlagt. Nogen der har en anden idé? Mange tak for jeres hjælp og opmærksomhed .... Med venlig hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back