Kørsel af C-programmer i Windows.

P

Pheetuz

Guest
Hej folkens. Jeg har været programmering i C i lang tid nu, men jeg har aldrig haft til at programmere C til at køre på et styresystem, er alt det arbejde, jeg har gjort er programmering indlejrede systemer. Jeg var på udkig for at prøve at skrive nogle programmer, at jeg kunne køre direkte ud af min computer, måske fra kommandolinjen eller som en. Exe. Det eneste problem er, at jeg har meget lidt idé om, hvordan man kan gå om dette, og hvilke forskelle deres er mellem programmering et indlejret system og programmering på vinduer, er der et dokument, der beskriver # pragmas og andre systemkomponenter specifikke krav? Jeg har downloadet MinGW da jeg læste, at det vil udarbejde til Windows, men har ikke haft en chance for at lege med det endnu. Var også spekulerede på, om der var en kommando til at generere et vindue og udfylde den med tekst eller knapper for eksempel. Jeg ved, at dette indlæg er blevet temmelig vage, men jeg er bare lidt på udkig efter et skub i den rigtige retning for at få mig i gang. Nogen links eller rådgivning er meget værdsat. Mange tak. Pete

hey Microsofts Visual Studio vil hjælpe dig med dette .. Hvis du kender grundlæggende i C kan du skrive et program i det let. . både konsol (kommandolinie type) og vinduer aspx skriv også tjekke det ud posten resultatet PS: Installer MSDN (hjælpe-filer) med det.

MinGW er det rigtige valg for Windows-program kompilering. men nybegyndere kan gøre programmeringen i 'cmd line' applikationer meget let. Hvis du ønsker at bruge GUI til vinduer, skal du lære vinduerne struktur. derefter kun det kan gøres. da du er fortrolig med microcontroller programmering, skriver ac-programmet (i kommandolinje-mode) til Windows er slet ikke et problem med MinGW.

Hey hvis du virkelig ønsker at lære vinduer på C give mig din mail-adresse, jeg vil give dig nogle vigtige hjælpefiler, som kan hjælpe dig meget at lære om Windows ved hjælp af C-sprog.

Hej, Da jeg først lærte C for et par år tilbage, jeg brugte TurboC til Windows ved Borland. Men efter at have brugt Visual Basic, er jeg meget imponeret med Visual Studio og fandt det at være meget godt for begineers. Så jeg foreslår, at du bruger Visual C + + eller Visual C # eller hvis der er et Visual C (jeg er ikke sikker), at. Håber dette hjælper. Tahmid.

også prøve denne freeware Dev C + + fra [url = http://www.bloodshed.net/] Bloodshed Software - tilbyde gratis software til internet-fællesskabet [/url] ved Hjælp det vise dig, hvordan du starter programmet fra starten ..

Uanset hvilken compiler du bruger, vil du være på msdn.microsoft.com en masse. Der er ikke den måde kan du huske alle de funktionskald til rådighed i Windows API, så jeg bruger det meste af min tid på at kigge op ting der en masse. -Jonathan

du nødt til at stifte bekendtskab med Windows API ... "Programming Windows" af Charles Petzold er en meget god bog, og vil sætte dig i den rigtige retning.

Dev-CPP er den bedste! ellers prøv cygwin gcc compiler under Windows

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back