Kørsel bipolar stepper med UC

B

Beowolf

Guest
Jeg har en bipolar motor, og software skrevet for PIC 12F508 at køre unipolar motor. Er den skematiske i vedhæftede fil korrigere for dette formål? Coil A1, CoilA2, Coil B1, CoilB2 er linjerne form PIC, mens A1, A2, B1, B2 er de faktiske motortilslutning.

bruge ucn5804 det wil ikke kun forenkle ur kode, men også ur skematisk

Jeg vil foreslå du bruger [url = http://www.st.com/stonline/products/literature/ds/1773.pdf] 298 [/url] Cheers, [color = brown] [ b] Sarang [/b] [/color] --------------------------- [url = www.technofreaks.org] mikrocontrollere oplysninger, diagrammer og koder! [/url]

Nej nej .. Jeg er enig med Beowolf med at oprette sin egen bipolar stepper driver ... Hvad er det sjove i at bruge 297?

Integreret drivere er OK for små el-motorer. Men generelt er min idé om bro OK? Med det jeg kunne køre mere kraftfulde motorer. Jeg har en stor unipolar motor, men til incre4ase moment, jeg tænker på at bruge det i bipolar tilstand (central tryk venstre usammenhængende). Ethvert forslag? Har nogen et design med lav rdson power MOSFET?

Hej Jeg vil sugest at bruge en PNP NPN H-bro ... den NPN-NPN begrænser din spændingen over spolerne ...
19_1175272909.gif
hele kredsløbet bør være sådan her ...
63_1175272987.gif
(undskyld jeg glemte dioderne & billedet er meget gammel ...), bør du køre TIP er med ekstra kredsløb eller bruge Darlington PNP-NPN ... (Godt designet, kan det drive en 12V SSmotor med 5V TTL) cheers!

@ Beowolf Har du gennemført den bipolare stepper chaufføren? Jeg vil anbefale du bruger L298/L293 og en microcontroller ...

Nej, da jeg formåede at ødelægge motorens aksel, jeg standset på, at der for et øjeblik. Når jeg får en anden motor i den rigtige størrelse, vil jeg fortsætte med udviklingen. Da jeg i øjeblikket er involveret i et andet projekt, vil det ske i en uge fra nu. Broen for en mere kraftfuld motor kommende uger.

@ Beowolf: Har du gennemført den bipolare stepper chaufføren?

[Quote = Kurenai_ryu] (godt designet, kan det drive en 12V SSmotor med 5V TTL) [/quote] (Kun lige spottet dette) Disse kredsløb er dårligt designet, og bestemte at lade røgen ud. I den øverste kredsløb, alle de transistorer, hvis indgangene er åbne vil være på på én gang. BANG! Den nederste kreds har det samme problem, og desuden mangler base modstande for den lavere trannies. Jim

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back