Kørsel en LED med CMOS gate: vask og kilde

A

AinaLaw

Guest
Hej Jeg er en newbie i elektronisk. Jeg vil gerne spørge om specifikation er nødvendig for at drive en LED med CMOS gate. Hvis jeg ønsker at "synke" en ført så må jeg se på CMOS "IOL" og førte "IF". (Corect?) Hvis jeg ønsker at "source" en ført så må jeg se på CMOS "IOH" og LED ____? Giv et tip. Tak Aina lov

Um, jeg tror, ​​du har brug for en smule af klarhed med din terminologi: Hvis LED NOGENSINDE er tændt (betydning lyset kommer fra det), så LED-spec, du ønsker at se på, er hvis (står for fremad strøm). For eksempel, hvis en specifik LED er 30mA på databladet, hvis den forreste nuværende, så du bør ikke overstige 30mA går gennem dioden (det er okay at bruge mindre strøm end 30mA, men ikke mere). Hvis du bruger en CMOS gate, det normalt er en NMOS og en PMOS med deres afløb forbundet med hinanden. Hvis du er sourcing strøm fra CMOS gate, så det betyder sandsynligvis, at PMOS transistoren er tændt, NMOS transistoren er slukket, og strømmen flyder ud af outputtet af porten, og ind i anoden (positive ende) af LED, og ​​ud af katoden i LED, til jord. Dette forudsætter, at LED er forbundet fra udgangen af ​​porten til jord. Hvis du synker strøm fra CMOS gate, det NMOS gate transistor er tændt, PMOS er slukket, og strømmen går fra den ledes ind i CMOS portudgang. Dette ville antage, at anoden i LED er forbundet til Vdd (stikkontakten), og katoden i LED er forbundet til udgangen af ​​CMOS port.

Lysdioder er dioder og som alle dioder, de har brug strømretning korrekt indstillet til at betjene. source betyder, at enheden leverer den kraft og synker tager i magten. så langt som 30 ma, som er et spørgsmål om effekttab. du kan sætte alle nuværende som du vil evenamps MEN hvis du overskrider effekttab vil det blæse. nederste linje er ikke den nuværende, der ødelægger en enhed, men Ruther den HEAT

Hej Du har ret til at synke aktuelle du overveje IOL og hvis den førte som for Io kilde du overveje IOH og også hvis den ledede (selvfølgelig med en faktor på sikkerhedswire), men produktionen af ​​C-mos-serien vil ikke opfylder de nødvendige sætte nye at tænde ført tilfredsstillende så anvende en buffer (for eksempel en høj forstærkning transistr med en modstand på base og en modstand i opsamleren i serie med LED) anser

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back