Kabinet for mikroboelgeudstyr kredsløb

G

gecky

Guest
Hi All,

Enhver rådgivning om udformningen af metal kapslinger til mikroovn kredsløb?Dimensioner, placering af stik og DC input osv. ...Tak!

Hvis det er muligt holde bredde kapslingen mindre end 1 / 2 bølgelængde på højeste opererer freq at forhindre waveguide kobling.

For at undgå rubrik resonanser, skal du sørge for mindst to af de tre kabinet dimensioner er <0,5 bølgelængde.Problem i EM filelds er kendt som en "dielektriske lastes rektangulaer resonantor".Løsning for resonansfrekvenserne er nemt, men kræver iteration.Du kan også bruge den gratis EM software SonnetLite (jeg arbejder for Sonnet) fra www.sonnetsoftware.com.Den xgeom option "Analyse-> Skøn Box resonanser" lister off alle resonanser i en hvilken som helst boks / dielektriske geometri du har angivet.Det er meget bittert at have en smuk filterresponstid og når du lægger låget på der er en ****- ud midt i det passband!

Hvis du ønsker at analysere virkningen af kabinettet på din kredsløb kan du enten bruge Sonnet eller EMsight både meget effektivt for afskærmet kredsløb.Et eksempel på virkningen af en kasse på et filter er i GL Matthaei, JC Rautio, og BA Willemsen, "Hvad angår den indflydelse af boliger dimensioner på svar og udformning af microstrip filtre med parallel-line koblinger," IEEE MTT Transaktioner,
Vol. .48, august 2000, s..1361 1368.Du kan få det fra IEEE Stifinder, eller jeg vil email dig en pdf.Den Matthaei af den måde, er fra Matthaei, Young, og Jones filter berømmelse.

Tak for svaret gutter!

Mit kredsløb er temmelig stor i forhold til den bølgelængde (6 GHz), da jeg arbejder på en aktiv kreds.Jeg
vil prøve at gøre nogle hurtige beregninger og CAD, før jeg færdiggøre boksen.

Om resonanskredsløb problem, jeg hørte, at du nemt kan løse dette ved at sige, skruning på et ekstra stykke metal på indersiden?

Du kan lim et stykke ECCOSORB hulrum resonansbilleddannelse absorberaftræks til indersiden af kammeret dække låget.

h ** p: / / www.eccosorb.com / catalog / eccosorb / index.asp
h ** p: / / www.eccosorb.com / cavity_resonance.asp

Det er muligt at flytte en resonans ved at tilføje metal på indersiden, eller at reducere eller fjerne det ved at tilføje absorptionsflaske.Vær forsigtig med at absorbere matrial, hvis du arbejder med magt eller lavt tab er vigtigt.Også ud gassing kan være et problem på lang sigt i nogle applikationer.Du vil være sikker faktiske kredsløb operation er kedeligt, ikke spændende!

Begge absorber og ekstra metal kan være mindre effektiv, end du måske tror, afhængigt af den tilstand, du forsøger at ændre.Nogle tilstande har det meste af deres energi koncentreret i dielektriske.Gør hvad du vil i luften, og det ikke pleje.Disse former for tilstande kan være reel hår-pullers.

Ikke alle kredsløb påvirkes af alle resonanskredsløb transportformer.Bedste ting at gøre, er at analysere en eller anden form for repræsentation af dit kredsløb i selve boksen størrelse.Hvis du ser en suge-out på en kendt resonanskredsløb frekvens, du ved, du har problemer.

Hvis din toppen dække får reel tæt på kredsløbet, det vil ændre dit kredsløb ydeevne.Hvis du tager denne rute, skal du sørge for at gøre afskærmet EM analyse og kompensere design.

Hvis du bare sige til dælen med den, og lade dække slået fra, resonans vil (sandsynligvis) forsvinde, men du vil få stråling.Hvis der er andre komponenter rundt, som kan par ud af, eller i din kreds, vil der være problemer.Faktisk er en måde at gøre en hurtig kontrol af stråling er at gøre en uafskærmede EM analyse (Momentum, IE3D, Ensemble), efterfulgt af et afskærmet analyse (Sonnet, EMSight) og se, om der er nogen væsentlig forskel.

Hvis det er en ren rektangulære kasse, du er bedst at bruge et afskærmet Planformat EM analaysis ligesom vores egne Sonnet.Du kan medtage absorber let ved at angive en lossy dielektriske lag.Bidder af metal kan også inkluderet, men det begynder at bruge op hukommelse og analyse tid.På en vis grad af kompleksitet, du ønsker at skifte over til et rumfang mesher at se hvad der sker, når låget fortsætter.Vi arbejder meget med CST her (support og salg i Nordamerika), og jeg vil anbefale CST for denne ansøgning.Den brede band høj opløsning frekvens domæne data, du får fra en tid domæne analyse gerne CST er virkelig god, når du søger efter smal høj Q resonanser.

Som jeg nævnte ovenfor, hvis du ønsker en hurtig liste over resonansfrekvenserne, download SonnetLite htt: / / www.sonnetsoftware.com,
skal du indtaste din boks og dielektriske geometri og klik Analyse-> Skøn Box resonanser.

Selv hvis der ikke er nogen resonanser, mange mikrobølgesystemer ingeniører (herunder mig) har haft glæde af at se en smuk forstærker svar på ANA, så når vi sætter låget på, det bliver en smuk oscilator.Brug dit kredsløb analyseværktøjer, kombineret med Planformat EM analyse af den passive del af dit kredsløb (benytte interne porte til tilslutning af din transistor) og se på stabilitet faktor ... med coveret på.

Hej,

da vi har opmærksomhed Rautio Jeg vil gerne spørge noget om kapslinger mig.Er der andre mekanisme Koblingspunktets i encloused forstærker bortset fra boksen resonanser?Jeg havde en frygtelig tid på at forsøge at fjerne oscillationerne fra en forstærker.Microstrip portion blev EM simulerede og endda bias kredsløb blev simuleret så godt og transistorer placeres på indre havne som du foreslog.Bias blev indført lavpunktet fjerdedel bølgelængde lilnes med radial talonerne.Forstærker simuleringer viste uncoditional stabilitet på alle frekvenser.Jeg spillede lidt med mine fingre og absorptionsflaske, og faktisk opdaget, at et koaksialt stik var en mindre diskontinuitet spændende hele feltet i et spektrum af tilstande, at jeg ikke se i simuleringer.Nogle af disse tilstande gjort I/O- bias linjer sammen selv om de var separeted 3-4 boelgelaengder!De blev foretaget parallelt, efter at sætte dem ved 90 deg en med hensyn til det andet problem var stadig til stede, men det var muligt at fjerne med absorptionsflaskerne.Også, bias blev indført via feed-lavpunktet kondensatorer.Små stykker fører af denne kondensatorer blev også koblet selv på forskellige vægge og tage del i svingninger såvel!Forstærker skulle arbejde over 20GHz og problemerne blev forekommer på meget lavere frekvenser.

Mit andet spørgsmål vil være, hvordan tingene ændrer sig ved at indføre ikke-ideelle box, dvs ved at have huller for stik, foder-trug, skruer, teknologi, der kræves huller i hjørnerne etc?

flyhigh

Hi Flyhigh - OK at kalde mig "Jim".

Du lige har beskrevet det klassiske forstærker / oscilator problem.Hvis det skete ikke så ofte det ville faktisk være sjovt at sige, når du designer en du få de andre!

Når du lægger en stor gevinst i en pakke, kun om noget, du ikke vil ændre en forstærker i en oscilator.Absorber er en pæn løsning, forudsat at de problemer, der er beskrevet ovenfor, er ikke et problem.År siden jeg konstrueret mikroboelgeudstyr stuff for rumfartøjer (LANDSAT IV, DSCS III) og absorberprocesser var ikke en mulighed på grund af outgassing.

Hvis du har en ikke-resonanskredsløb pakke og pakke indfører output til input sammenkoblingsanordninger så du får oscilation, en løsning er at lægge mindre gevinst i pakken.Hvis du har to faser, split faserne op i to pakker.Men jeg satsning, som du kun har én scene.I så fald en anden løsning er at sætte en væg af en slags mellem de to input-og output.Let, hvis du er på en metal fastholdelsesanordningen og du har separate substrater for ind og ud matchning.Take it til toppen dække, hvis du har til.

En anden løsning er at bringe toppen dække ned så tæt som muligt.Jeg har aldrig gjort det, jeg tænker det ville reducere ud-til-i sammenkoblingsanordninger, men måske ikke.Nem at prøve i EM analyse.Gør sådan vil ændre svar på dit kredsløb, men det er ikke noget problem at designe kredsløbet med et krav om, at toppen dække være på plads for korrekt visning.Heck, tage toppen dække ned, så den sætter sig næsten ret på højeste komponent i din kreds!Reaktionen vil se forfærdeligt med coveret ud, men hvem bekymrer sig!

En anden løsning ville være at indføre negative feedback, til at annullere den positive feedback indført ved pakken.Med din transistor i havne 3 og 4, se på Y34 (Y-parametre).Y34 = minus optaget mellem havne 3 og 4.Så vælg nogle kredsløb, der tilføjer, at optagelse i mellem havne. 3 og
4.

Nu din passive matchende net vil have nul Y34, og ingen mulighed for at svinge, i det mindste på denne frekvens.Jeg har aldrig gjort mig enten, men synes lige det ville være nemt, det største problem vil være at finde et kredsløb, der minimerer Y34 ved alle frekvenser (meget lav og meget høj), at din transistor har gevinst.

En kilde af tilkoblingsanordning kan være den vertikale foder gennem ben.For en masse tilstande (især med en lav dækning), E område vil blive meste Ez (veritcal).Sådanne tilstande er let ophidset af veritcal ledere (tror vertikal antenne).Let at kontrollere i EM simulering.

For alle adgang huller, afrundede indvendige hjørner i rifling pakker osv. kan du tjekke med et volumen mesher.Hvis resonanser er ikke et problem, og fordi du ikke har brug for det sidste ord om nøjagtighed for dette problem, enhver mængde mesher bør OK.Analyse tid og brugervenlighed vil være afgørende faktorer.

Held og lykke!Det er et svært problem, men det er et ritual for passage for mikroboelgeudstyr designere.Du har lige fået tror, ja, det problem i virkeligheden har en løsning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back