kadence nybegynder har brug for hjælp i 1. kreds!

D

dozy_walia

Guest
Hej,
Kan jeg bruge nmos.m model filer til 4-pin NMOS kredsløb eller de kan anvendes til 3 pin ckts.kun?
Jeg får følgende fejl, og simulering:
Q0 er et eksempel på udefinerede model trpnp.
M0 er et eksempel på udefineret model NMOS
M1is en instans af udefinerede model pmos.
Please Help Me!
Singh

Q0 er en BJT enhed, der bruger trpnp model.
M0 er en MOS-enhed, der bruger NMOS model.
M1 er en MOS-enhed, der bruger pmos model.

Så du hsve at bruge nmos.m, pmos.m og trpnp model filer.

Mange tak for denne hjælp!
Problemet har været troubleshooted ..Jeg var nt i stand til opsætning af modellen sti i første omgang!
Tak fr ......Lol no 1 hjulpet mig ...neways jeg var her bare for at informere, så ingen flink mand ville lide på grund af mig!

Jeg var benytter trpnp.m stedet for npn.m.
npn.m blev brugt til BJT og pmos.m blev brugt til både 3 og 4 pin kredsløb.
Tak!

nu im i inverter tutorial og få fejl =
xi0.m1: Effektiv længde er mindre end eller lig med nul.

Jeg har ændret L & W til et bestemt interval, men det hjalp ikke.

Desuden til en et andet projekt, jeg har brug for at variere L & W til et bestemt område og se dets graf samtidigt ...Kan jeg det?Jeg ved, jeg kan variere dc ac spænding og alle, der i Analysys afsnit, men hvordan kan jeg gøre dette i tilfælde af fysiske parametre såsom længde og bredde?
Kan jeg ændre ydeevne ved at ændre enhver anden parameter?
Tak fr suggestion

Er der kanal lateral udbredelse længde i modellen fil?
Jeg tror, det laterale udbredelse vil blive fratrukket ved simulering.
Xi0.m1 er enheden M1 i eksempelvis 0 (I0).Jeg tror I0 er symbolet på invertsukker citeret i simuleringen skematisk diagram.Did du ændre længden kun for denne enhed?Hvis ja, venligst modellen filen for at finde værdien af lateral udbredelse.
Du kan ændre længden for Xi0.m1 og kun gøre
Netlist at finde længden forandring er til rådighed eller ej.

Mange tak for dit indlæg!
venligst modellen filen for at finde værdien af lateral udbredelse.

Hvordan man gør det?

Jeg har sat den model sti til mappen med model-filer, og der er ingen fejl i forbindelse med det!Men jeg er ikke i stand til at finde ud af hvilken whould jeg bruge i SPECTRE, spøgelser, cdsspice ...Kan nogen fortælle mig, hvad er disse, og som 1 til hvilket formål?Lagt efter 1 timer 54 minutter:Jeg har fuldført en simulering i spøgelser, men hver gang jeg prøver det i spøgelse efter lastning model biblioteker i stedet for at redigere model sti i spøgelser.Jeg får følgende fejl:Tilføjet efter 3 minutter:
Jeg får omkring 16 syntaksfejl i alle model-filer
pPar og ipar bruges recursevly.

Jeg er ikke bekendt med MOS-model.Du skal læse den model ordliste for at finde den parameter.

Den syntaks fejl kan være navnet på modellen parametre eller model-formatet er ikke forenelig mellem simulatoren spectrS og spøgelse.
Læs venligst cdsdoc.

Som for mig er det hspice den defealt simulator.

y hspice?
spøgelse vises som standard, når jeg kører simulationer ....men jeg kan ikke simulere den samme 1 i spøgelse n spøgelser ...
Er der ne metode 2 gøre det?

Brug hspice, skal synopsis hpsice software installeres.Standardværdien simulatoren kan defineres på. Cdsenv fil.Jeg glemmer den sætning.

Kære lxyangroc2000,
Mange tak for dit svar.
Du kunne fungere som en fadder til alle kadence begyndere ved at give dine erfaringer her til os.
Kan du fortælle, hvordan kan jeg ændre min dafult simulator i. Cdsenv fil.Jeg vil gerne ændre det, som det tager en masse tid, når jeg skifter mellem de simulatorer!
Thanks in anticpation

Tilføj
asimenv.startup simulator string "hspiceS"

i den. cdsenv fil.

Du skal være sikker på at du har installeret Synopsys hspice software og licens.Hvis du ønsker hspice
kan gøres gældende i kadence CIW, SDA, PSF, cdsaawaves funktion skal være i hpsice licens.

Det er skrevet>> asimenv.startup simulator string "spøgelser"

Men det accepterer Spectre stedet for sprectreS ....
Tak for dit svar ..betragter det som en generel diskussion om viden!Hilsen!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back