kadencen ic5 simulering - howto og diskussion

E

electronrancher

Guest
godt installere og almindelige debugging har deres tråde, så jeg tror, dette emne har brug for en anden at holde alt fokuseret.

Jeg fik simulation arbejder aften med spectreS om NCSU modeller af AMI 1.6u proces.ingen svar på mine andre indlæg om, hvordan du kan få modeller kører, så jeg vil gætte på, at de fleste andre har disse problemer.første min howto.

1) Nyt bibliotek "test", der er gjort med lib manager, der er knyttet til AMI 1.6u tech biblioteket siden NCSU CDK er op & kører.Denne proces er den billigste i MOSIS, så jeg vil nok sende min "hobby" design her, når dette er alle godt kørende ..

2) New cellview "nsweep" oprettet, og skematisk skabt til virtuos.Tilføjet en nmos fra NCSU Lib (standard blev 4um/1.6um).Lagt 2 dc kilder, en for drain (kaldet Vcc) og én for gate (Vgate).Kastede i GND pil og Vcc bar, og kablede det hele op.Dette er blot en simpel prøvebænken til at karakterisere et FET.

3) Gemt skematiske og løb Analog Env.Changed simulator fra hspice (NCSU standard) til spectreS (lide de modeller), da jeg dont have hspice endnu ..Tilføjet en ny "produktion, der skal afsættes", og valgte den dræne af nmos.Dette vil give os gældende i drain.Valg af wire vil give dig spænding ved at node.Indstil parametre Vcc levering at være DC => 5 og Vgate levering at være DC => 2.5.

4) Analyse valgmuligheder lader os vælge dc feje, og vi beslutter at feje Vcc.(vælg levering fra skematisk,
skal du blot klikke & Go).Sweep fra 0-5V mens vores gate ophold på 2.5v.Du kender alle denne plot af IDD / Vdd I'm sure.

5) nu tilføje modeller fra NCSU KIT!Dette var min gamle fejl, jeg antages IC5 er smart nok til at link fra TechLib.Nope!
"Setup model sti" fra menuen, og du kan slette de to generiske stier det giver dig - minen var tomme, så det klaget over det.Nu skal du tilføje NCSU kit fra / lokalt / modeller / spøgelse / nom.Det betyder den nominelle processen kører,
er en gennemsnitlig enhed.
Bemærk: Du kan også vælge hurtigt (hot transistorer, tynde porte eller tung doping gør k 'big) eller langsom (det modsatte, lav k') abonnentfortegnelser at se, hvordan dine IC værker over alle proces hjørner.

5) Kør sim.Jeg kan se, om 141uA flade, når jeg kører transiente analyse fra 0-15ns, VG = 2.5, Vd = 5.Ikke dårligt for en lille 4u/1.6u nmos.DC feje vi var oprettelsen inden giver en dejlig lille plot, så du kan se de klassiske MOSFET fej.Kig på "flade" del (saturation) at vurdere output modstand og, godt du kender din fysik allerede i guess ..
Igen ser temmelig nice, jeg gerne AMI's processen indtil nu.

Nu til den dårlige side.Fejer 1 NMOS tog 9 sekunder på en Athlon 1800 med 1/2GB RAM og 2GB swap!Indstilling VGate til en variabel, og kører paramtric feje at give mig hele sættet af nmos kurver tog næsten 10 minutter for 50 sweeps!Dette er skrald efter min mening!

Har andre fået resultaterne på denne måde?Hvordan vil jeg simulere øverste niveau 5k transistor-design?Skræmmebilledet manual foreslår 256MB RAM til 1M transistor simuleringer, eller noget meget imponerende - jeg ikke tror, de mente det ville tage 3 dage!

Jeg spørger mig selv, hvor lang tid det tager at feje den NCSU nmos på alles system.Jeg bruger SuSE 8.2 og KDE.Jeg afsluttede skematisk vindue og kun havde åbent - icms, Analog Miljø-og ...Det
er alt, jeg tror

Jeg vil gerne have din feedback, alle - jeg vil tage nogle flere eksperimenter og lade dig vide, hvis jeg tager fejl, og skræmmebilledet er ikke affald.Måske
jeg vil prøve hspice, men jeg brugt at et før og besluttede det temmelig langsom for længe siden.

hej,

i spøgelse brugervejledning er skrevet, at de grundlæggende simuleringsmodeller gerne bsim3v3 allerede er gennemført i spøgelse.eller har jeg brug for simulation en ekstern model bibliotek?Hvis ja, er disse modeller del af NCSU design kit?

hilsner,
hqqh

evnen til at anvende bsim3 modeller er, hvad der er i spøgelse.det kan også læse Berkeley krydderi, og et par andre jeg mener.Det ncsu kit giver modellerne i spøgelse format - de er alle derivater, dvs samme info ..

Jeg har hørt om et lignende problem med Smash porteret fra Win til Solaris.Ydeevne falder ned en stor faktor for Spec2000 rating.Grunden nævne var, at havnen blev gjort ved automatisk oversættelse af systemet opkald.

Problemer.Det er den samme historie for ic5?

Wow, jeg håber det ikke.Hvis jeg flyttet mit hele virksomheden til denne nye platform, og fandt det på denne ubrugelig, ville der være nogle alvorlige verserende retssager ...

Lucky mig kan jeg bare smide det væk - se, retssagen brug af software INDEBAERER hjælpe med at beskytte den lille fyr!

Jeg så nogle NT værktøjer IC446 - er det sandt?Alle, der bruger dem?Hvordan kan de udfører?

Nr. NT for ic4.4.6,

ikke har set noget.

En historie med ic4.4.2 var, at netlist procedure for analog kunstner mislykkes, fordi de stifter i skematisk database og symbolet database er hentet fra den rækkefølge, de er gemt.Så identifikation af en PIN-kode i symbolet til skematiske pin blev gjort ved position i databasen.Så hvis du redigere din skematisk eller symbol knappenåle det kan være, at du har en tilsvarende liste over bens navne men stifter orden er forkert.Det er fordi databasen ikke gemme pin navn streng.Så du netlist var forkert, fordi det hierarkiske traversal skrue op med den forkerte tilslutninger.Kadencen ikke var i stand til at ordne det i databasen arkitektur.Stedet, de leverer til et sted i ic4.4.3 en færdighed fix.Årsagen er, at kildekoden af grundlæggende værktøjer som komponist er uberørt nu for mere end 5 år.Mangel på EDA programmører kunne være en årsag.

Det forekommer mig også en grund til at gøre brug af automatisk oversættelse rutiner.De hardware vil kompensere for i den nærmeste fremtid!Det er, hvad programmører tror off.De spiller små testcases på kun 6 måneder gammel maskiner.Det er ud industrien.

Nej, jeg tror, det er blot et tilfælde af dårlig spice gennemførelsen ..måske dårlig alting, jeg dunno

electronrancher wrote:

Jeg spørger mig selv, hvor lang tid det tager at feje den NCSU nmos på alles system.
Jeg bruger SuSE 8.2 og KDE.
Jeg afsluttede skematisk vindue og kun havde åbent - icms, Analog Miljø-og ...
Det er alt, jeg trorJeg vil gerne have din feedback, alle - jeg vil tage nogle flere eksperimenter og lade dig vide, hvis jeg tager fejl, og skræmmebilledet er ikke affald.
Måske jeg vil prøve hspice, men jeg brugt at et før og besluttede det temmelig langsom for længe siden.

Min maskine er PIII800M, 384M ram og 800 swap, Redhat 8.0.Jeg køre dig sag

1.DC-analyse for Vcc 0-5V, 2 sekunder
2.Vgs feje 0-5V 50 trin, mindre end 1 min.

Jeg tror måske du skal bruge Redhat.

Denne komponent browser problem er derfor, jeg kastede ud RH8 - det bruger den rigtige kerne, men Xwin har en fejl, som vælger en font størrelse 0 for "indsætte" ind i en tekstboks.Kig på din ICMS vindue - ikke får du hundredvis af advarsler?

Hvordan har du ordne det?Måske RH er hurtigere end SuSE ..

PS - Hvad skærmkort bruger du?Jeg læste et indlæg, der sagde grafik gennemførelsen for mit kort var crap, så alt er meget langsom ..Måske jeg
vil prøve et nyt ..

Mit skærmkort si ATI Radeon mobilitet 8M.Min computer er IBM x22 laptop.Hvad du skærmkort?

electronrancher wrote:

Denne komponent browser problem er derfor, jeg kastede ud RH8 - det bruger den rigtige kerne, men Xwin har en fejl, som vælger en font størrelse 0 for "indsætte" ind i en tekstboks.
Kig på din ICMS vindue - ikke får du hundredvis af advarsler?Hvordan har du ordne det?
Måske RH er hurtigere end SuSE ..

electronrancher wrote:

Denne komponent browser problem er derfor, jeg kastede ud RH8 - det bruger den rigtige kerne, men Xwin har en fejl, som vælger en font størrelse 0 for "indsætte" ind i en tekstboks.
Kig på din ICMS vindue - ikke får du hundredvis af advarsler?Hvordan har du ordne det?
Måske RH er hurtigere end SuSE ..PS - Hvad skærmkort bruger du?
Jeg læste et indlæg, der sagde grafik gennemførelsen for mit kort var crap, så alt er meget langsom ..
Måske jeg vil prøve et nyt ..

srik wrote:playdc2002 wrote:

Hvor at nulstille Lan env?
. cdsenv?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back