Kamerablitz kondensator

S

Spork

Guest
Hej, Jeg var gad vide, hvis nogen kunne forklarer (generelt), hvad der sker i et kamera flash opladning kredsløb?

Dybest set har jeg et engangs kamera, som jeg gerne vil fjerne kondensator opladningen kredsløb flash fra, og jeg forsøger stadig at forstå hvad der sker.

Jeg plejede at være under det indtryk, at kondensatorer holdt XuF på XV (X artsbetegnelser variabel), og kun på den angivne spænding.Jeg så indså, at de kan lades op til mærket Spænding ved den angivne kapacitet.

Så jeg for nylig har troet, at den kondensator er spænding er, at af kredsløbet's.Hvis dette er tilfældet, gør kameraet bruger en op-amp (eller noget) til at oplade kondensator op til over 100V?

Tak,
Spork

Blinker kræver relativelyhigh spændinger.Du typisk brug for et par tusinde volt for at indføre gøre xenon gas ledende.Der er mange måder at arrangere step-up kredsløb, men de fleste konfigurationer indeholder grundlæggende elementer som spoler og transistorer.Moderne blinker tendens til at bruge komplicerede aktiv feedbacks til formål ..

Hmm, det ser ud som blitzen er direkte forbundet til 330V 180UF hue, men jeg har ikke en flot udsigt.

Stort set hele opladningen kredsløb er der, jeg ønsker blot at rive det ud af kameraet, så jeg har en standalone flash ...Jeg tænkte på, om dette er 1) muligt (ret nemt at gøre) og 2) om nogen kunne hjælpe med at identificere, hvilke dele jeg har brug for.

Tak,
Spork

Hi Spork,

Måske dette datablad, vil hjælpe dig med at finde ud af, hvad der foregår her.Simple flyback transformer afgifter kondensator, da en IGBT puls den ene side af en udløser hue til jorden, pulsen fra soklen går ind i en udløser transformer, der ophidser lampen til et punkt af sammenbrud, da de vigtigste hætten lossepladser sin energi gennem lampen og du har en flash.Hilsen

dfullmer

kameraet bruger et up-trin-konverter kredsløb til at omdanne en sinus / firkantet bølge genereret omkring et simpelt elektronisk kredsløb med en meget højere spænding (oprindeligt AC og derefter udbedret) til at oplade kondensator.
Kondensatoren udledninger meget hurtigt mod fodring af lampen af flash

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back