Kan du give nogle råd, hvordan man lærer det digitale signal Pr

C

chengky

Guest
Kan du give nogle råd, hvordan man lærer Digital Signal Processing?Jeg er en nybegynder.

Hi chengky,

Hvis u er intrested i læring Digital Signal Processing.Jeg suiggest du begynder at gå gennem dsp guide af Steven Smith, som kan downloades frit fra www.dspguide.com

Så senere på hvis u vil eksperimentere resultaterne og alle til filtrering og andre forskellige emner u kan få et kig på Matlab software ..

Jeg begyndte at lære digital signalbehandling gennem denne bog ..og fandt det ganske rart, en for en nybegynder, som den forklarede ting i meget grundlæggende måde ..

de andre DSP bøger findes på nettet og på dette forum, hvis u søgning fra dem ..

Till derefter

Skål

Hvis u har brug for hjælp med noget, især ikke lade mig vide

Også se på MCU server ..Der er nogle gode bøger der.

Men du bør besøge: http://www.dspguru.com/

Jeg tror, mens du er ved at lære dsp, kan du også bruge Matlab til at gøre simulating.At samme tid bør du lære Matlat.There er mange bøger om Signal Processing bruger Matlab.

hej,

Jeg vil foreslå, u starte med Forståelse DSP med "Richard G Lyon", er det også findes som en e-bog i MCU hente forum.Det er den bog, som alle studerende har lyst til.Gå ikke glip af dette.Og uden hjælp fra Matlab u er helt tabt.Så, så, og der gør simuleringer, der udfører de instruktioner, der findes i mange bøger .....Det var det min "rådgivning", være stærk med begreber inden u fortsætte til næste kapitel, dette er et generelt råd ....Første undersøgelse bogen i en global måde derefter lokalt (i gennemsnit første vide, hvad der er hvor og derefter undersøge kapitler ..)

Hilsen,
Arun.

Jeg er enig med arunmit168.Læring DSP tager på severl forskellige niveauer af indsatsen.Få et højt overblik over begreber først.
Med en vis indsats, alle kan gennemføre en FIR filter i koden med det høje niveau overblik.