Kan du give nogle råd, hvordan man lærer det digitale signal Pr

C

chengky

Guest
Kan du give nogle råd, hvordan man lærer Digital Signal Processing?Jeg er en nybegynder.

Hi chengky,

Hvis u er intrested i læring Digital Signal Processing.Jeg suiggest du begynder at gå gennem dsp guide af Steven Smith, som kan downloades frit fra www.dspguide.com

Så senere på hvis u vil eksperimentere resultaterne og alle til filtrering og andre forskellige emner u kan få et kig på Matlab software ..

Jeg begyndte at lære digital signalbehandling gennem denne bog ..og fandt det ganske rart, en for en nybegynder, som den forklarede ting i meget grundlæggende måde ..

de andre DSP bøger findes på nettet og på dette forum, hvis u søgning fra dem ..

Till derefter

Skål

Hvis u har brug for hjælp med noget, især ikke lade mig vide

Også se på MCU server ..Der er nogle gode bøger der.

Men du bør besøge: http://www.dspguru.com/

Jeg tror, mens du er ved at lære dsp, kan du også bruge Matlab til at gøre simulating.At samme tid bør du lære Matlat.There er mange bøger om Signal Processing bruger Matlab.

hej,

Jeg vil foreslå, u starte med Forståelse DSP med "Richard G Lyon", er det også findes som en e-bog i MCU hente forum.Det er den bog, som alle studerende har lyst til.Gå ikke glip af dette.Og uden hjælp fra Matlab u er helt tabt.Så, så, og der gør simuleringer, der udfører de instruktioner, der findes i mange bøger .....Det var det min "rådgivning", være stærk med begreber inden u fortsætte til næste kapitel, dette er et generelt råd ....Første undersøgelse bogen i en global måde derefter lokalt (i gennemsnit første vide, hvad der er hvor og derefter undersøge kapitler ..)

Hilsen,
Arun.

Jeg er enig med arunmit168.Læring DSP tager på severl forskellige niveauer af indsatsen.Få et højt overblik over begreber først.
Med en vis indsats, alle kan gennemføre en FIR filter i koden med det høje niveau overblik.
At de virkelig forstår digital signalbehandling du nødt til at komme dybt ind i math bag algoritmer.Der er meget at det, og det tager tid at komme ind på en ordentlig tankegang, da det tager på viden fra flere forskellige områder (calculus, statistik, lineær matrix og ikke-lineære algebra, etc).Lad ikke at stoppe dig!Wonderful område.

Loki

Start med eksempelvis programmer fra din DSP fabrikanten.Spil med disse programmer til at få nogle følelser.

Du kan starte nogle fundentmental idé og derefter simulere med Matlab.

hi, Digital Signal Processing er en kompleks naturligvis, men jeg tror, det centrale i den er enkel - DFT.Så første kan du koncentrere dig selv i det, helt at forstå dets betydning.For eksempel kan du tror DFT er DFS, eller du kan tænke DFT er prøver af DTFT i hyppighed, selv kan du synes, det er graduering.Når du behersker den ligning (indtil nu, tror jeg ikke, jeg har mestrer det), kan du bruge Matlab til at løse nogle praktiske problemer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back