Kan du tjekke min SPI bus pseudo-kode

T

techie

Guest
Jeg er at gennemføre SPI bussen i software. Kan nogen pls verificere pseudo koden nedenfor. En eller anden måde min kode er ikke i orden.
Code:
 CS = 0 løkke 8 gange {output smule på SI CLK = 1 læst lidt på SO CLK = 0} KS = 1;

hej techie Først skal du shoud sikre vejr du kommer til at implementere hardware SPI skorsten eller Sortware.I tror du forventer Software kun!. Også du shoud kender CLOCK polority, Ur fase .. [Color = mørkeblå] Du kan skrive en byte [/color] sjov (byte data) {CS = 0; / / Chip Aktiver loop 8 gange, {SCLK = 1; Forsinkelse (3), og så = (data>> 7); Forsinkelse (3); SCLK = 0; data

Forskellen i min og din kode er, at jeg skriver og læser den serielle en ur kant tidligere. Kan du du pege på nogle reference noter. Forsinkelsen bør ikke være nødvendigt da min perifert er ENC28J60 der har en 10MHz SPI bus. Min flyveleder kun 2MHz ur.

hej techie Må jeg kender din controller? .. Prøv også med forskellige muligheder, når (som regel jeg gøre det samme) som sættes forsinkelse og uden.

Jeg bruger Philips P89C51RD +. Det er en standard 8051 del. SPI enheden er meget hurtigere end de 8051, så jeg gjorde ikke sat nogen forsinkelser.

hej til SPI masse referenceses rådighed, men ingen idé om dit controller.any har igennem PIC du kan få overblik (h ** p: / / www.microchipc.com/sourcecode/ # interface). Din peripherial ENC28j20 acceptere kun at forhøje kanten datas.So sørg for, at!

i avr det er muligt at spille med ur kanter og timing. Jeg formoder, det er bare et middel til at støtte forskellige anordninger, der kan fungere i lighed med SPI. fe 74hc595. Så hvad ur kant til brug dependednt på faktiske SPI slave du vil have forbindelse med.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back