kan i interface GPS, GSM og en hukommelseschip til en enkelt PIC?

G

Gokul_India

Guest
Jeg har planlagt at indføre hastighedsgrænser i den ønskede zoner .. RF metode til at gøre dette allerede er tilgængelig .. Men, jeg ønsker at gøre det ved at prøve det med GPS .. GPS-positioner af hastighedsgrænsen zoner og også den nødvendige hastighedsbegrænsningerne bør lagres i hukommelsen chip (en database) .. GPS-positionen på den kørende køretøj er løbende overvåges og sammenlignes med de allerede tilgængelige database .. GSM kan bruges til alle ajourføringer i hastighedsgrænsen data ... Så jeg skal grænseflade GPS, GSM og en hukommelseschip til en PIC microcontroller (16f877a) .. Er det muligt? hvordan man gør det? hvad al kommunikation skal jeg bruge til disse interface moduler og hvad alle stifter skal jeg bruge ...

Er det praktisk ... Jeg forstår på dit kontoudtog skal alle biler have GPS, eller hvordan dette begreb bliver brugt i dit projekt ... I dont få billedet hvordan du kan bruge GSM og GPS til dit formål ..........

GSM og GPS begge bruge UART. Så har brug for PIC med 2 UART. PIC16F877A har en UART. Det er også muligt at gøre UART software, men det er også svært. Jeg har prøvet. Nem måde, finde andre PIC med 2 UART.

Gokul, Hvis du taler om GPS-modtagelse og besked sender via GSM, kan du sikkert gøre det med en enkelt UART. Hvis dens modtagelse og afsendelse af beskeder med GSM og modtager signaler via GPS. Du kan stadig gøre det med mindre ændringer i din hardware, i betragtning af det faktum, at du enten kan læse GSM eller GPS og et givent tidspunkt ikke begge dele. Hvis du har brug for begge dele, og på næsten samme tid. Jeg foreslår dig at have en lidt bang mulighed at bruge nogle andre IO pin. Så vidt hukommelsen rækker, kan du bruge en intern flash eller EEPROM. Gennem dine krav er jeg gætte, at det er mere af en ingeniør-projekt og dermed hukommelse jeg foreslog skulle være tilstrækkeligt. Hvis du stadig har brug for mere tilføje en I2C EEPROM. Alle de bedste. Regards Sachin

Hej Måske ingen har prøvet lidt banging metode, og for det meste tale baseret på, hvad de læser i bøger ... Dens meget svært at få baudrate på 4800 og derover ... Hovedsageligt bit banging er implementeret for baudrate mindre end 600bps .............

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back