Kan ikke klare kode beskyttelse!

X

xokolatecake

Guest
hej,
Jeg har for nylig fik mig en TK3 bord og MK3 softwaren til at programmere en pic16F877A.
en eller anden måde CP er tændt, og jeg kan ikke klare det.Jeg har prøvet at slette programmet og EEPROM hukommelse, men når jeg læser tilbage i EEPROM er der kun nuller og den software, fortæller mig, at CP synes at være på.

kan nogen give mig et hint om dette?tak,
David

Hej,

Prøv at skrive en ny kode til PIC.Ikke slette, blot skrive et lille program, og prøv at skrive det til pic.Hvis du får en fejl, skal du forbi complet fejl med alle de linjer, der er beofre og efter.
Held og lykke.

Kode:

; Indstilling Port B til output mode og tænde hver førteORG 0; Nulstil Vector adresse

GOTO 5; gå til PIC-adresse location 5

ORG 4; Interrupt Vector adresse

GOTO 5; gå til PIC-adresse location 5

ORG 5 Start af Program Memory på location 5clrf 6; indstille alle Port B stifter til logik 0

BSF 3,5; instruere program, at en bank 1 kommando bliver det næste

clrf 6; indstille alle Port B stifter som output

BCF 3,5; instruere program, at en bank 0 kommando bliver det næsteBSF 6,0; sæt Port B pin 0 til logik 1

BSF 6,1; sæt Port B pin 1 til logisk 1

BSF 6,2; sæt Port B pin 2 til logik 1

BSF 6,3; sæt Port B ben 3 til logik 1

BSF 6,4; sæt Port B pin 4 til logik 1

BSF 6,5; sæt Port B pin 5 til logik 1

BSF 6,6; sæt Port B pin 6 til logik 1

BSF 6,7; sæt Port B pin 7 til logik 1ende; endelig opgørelse

Hej,

Som jeg sagde før:Citat:

Hvis du får en fejl, skal du forbi complet fejl med alle de linjer, der er beofre og efter

Kode:

Denne fil er opkaldt TK3verifylist.txt afholdt i TK3

mappe, og kan læses via din tekst editor.
Anvendelse

Bin-Dec-Hex at bestemme bit (r) berørtSENDT READBACK

Ok,
Jeg kom til et punkt, som jeg har brug for at vide mere om MK3 og jeg gjorde ikke finde en ny relevante oplysninger på Google.
2 ting:
1.

taht you have posted.

efter den tekst, der er skrevet i filen TK3verifylist.txt,
at du har sendt.
2.Hente og installere MPLAB IDE 7,01 og brug at gøre porgram PIC.Du bliver nødt til at vælge den PIC16F877A og derefter importere dine hex-fil og programmet.Thats all.

Lad mig vide, hvad happend.

vil MPLAB programmel arbejde med min TK3 bord?
hvad konfigurationer skal jeg gøre?

hej jeg Guss, at du arbejder i mindre end 4.5V Vcc
i så fald den kode beskyttelse smule overhøjde skal slettes forsøge 5v vcc rydde CP bit og kontinuerligt arbejde
Du kan læse mere i proggraming spec af enhedenLagt efter 19 sekunder:hej jeg Guss, at du arbejder i mindre end 4.5V Vcc
i så fald den kode beskyttelse smule overhøjde skal slettes forsøge 5v vcc rydde CP bit og kontinuerligt arbejde
Du kan læse mere i proggraming spec af enheden

Mit bord arbejder på 5V ... jeg var ude af stand til at programmere pic gennem MPLAB IDE 7,01 som du foreslog, fordi der er ingen måde, softwaren ville anerkende mit bord!

hvis du har andre ideer, bedes du sende!

Hej,

Første tilslut din bord til MPLAB.De skulle ikke have noget problem.Medmindre du bruger en mærkelig programer for PIC.I så fald jeg kan ikke hjælpe dig mere.
Hvis du kan tilslutte programer til MPLAB, Kan du sende den fejlkode, du fik fra MPLAB.
Tak.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back