Kan jeg aktivere en DRC check-in Altium Designer?

M

maxascent

Guest
Hej Er det muligt i Altium Designer til at aktivere en DRC kontrol, der viser dig, når en overtrædelse finder sted. Hvad jeg gerne vil er, at når jeg ruten et spor programmet vil fremhæve et spor / pad etc, hvis jeg overtræder en regel med det spor, jeg routing. Cheers Jon

Ja du blot klikke på DRC knappen, før manuel routing. (Husk at definere Design regler, kontrol efter dine behov) hilsen

Der er to typer af DRC check-in Alitum Designer - Online, og parti. Hvad du beder om, hedder "online" kontrol. Det sinker reaktionen fra PCB Editor, men det tjekker hele bestyrelsen, hver gang du foretager en ændring og markerer krænkelserne den finder. For at tænde online kontrol, skal du gå til Værktøjer> Design Rule Check, skal du klikke på "regler til at tjekke" og tjek de relevante udvalg felter i "Online" kolonne i dialogen. Nu får du en grøn markering, hvor der er DRC vilolations. Bemærk, at du ikke virkelig nødt til at gøre det muligt for online-kontrol for de regler, der skal håndhæves af softwaren. Uanset hvad du har aktiveret i Design> Regler vil forhindre dig i at overtræde reglen. For at aktivere en regel, bare gå til design reglen dialogen (Design> Regler), på den øverste post skal du klikke i listen hvor der står "Design Rules", og du vil se en tabel over alle de regler. Kontroller gældende bokse i den kolonne, der siger "Enabled" for at tænde for reglen. Alle de "online" check indstillingen beskrevet ovenfor gør, er at give dig en visuel farvemærke, hvor der er krænkelser. Bare at have den regel aktiveret holder dig fra at overtræde reglen, men ikke giver karakteren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back