Kan jeg bruge CST at simulere en tv-antenne?

P

Pelican

Guest
Kan nogen fortælle mig, kan jeg bruge CST at simulere en DTV antenne med størrelsen af omkring 1 / 8 bølgelængde?Og om, hvor lang tid vil det tage at afslutte simuleringen.3ks en masse

Kære Pelican,

ja, du kan.Det vigtige er den elektriske størrelsen af antennen, dvs dens størrelse i forhold til den bølgelængde.i dit tilfælde antennens størrelse er meget lille sammenlignet med den bølgelængde, så det burde ikke tage lang tid.fx en 15 cm dipol, på frekvensområdet 0-10GHz tager cirka 10 minutter max på P4 med 512 MB RAM.

Venlig hilsen,
Adel_48

Kære Adel_48:
tak virkelig meget for dine reply.I 've fik en klar idé om, hvad jeg kan gøre med CST.
Og af den måde, hvis størrelsen af antennen er det dobbelte eller tredobbelte af den bølgelængde, kan jeg
stadig bruge CST at simulere det?og denne gang hvor lang tid vil det tage mig at afslutte simuleringen.3k U meget.

Sorry for barging i,

Efter min mening er der ingen problemer overhovedet.TV-antenner er normalt i UHF / VHF-båndet - Jeg ville prøve at simulere ved hjælp Megahertz / usec. / cm indstillinger.Du kan også bruge GHz / nsec. / mm setup, men det ville sandsynligvis øge mesh-celler no.og sænke tidsskridt - som evetually bremser din simulering.

Held og lykke,
P.

tak u all!nu har jeg fået en klar idé om, hvordan man kan simulere min structrure.

venlig hilsen!3ks igen!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back