Kan jeg bruge PIC16F876/77A for at udforme en optisk powermeter

T

theenes

Guest
hej .. Jeg er theenes .. Jeg er en ENE undergraduate ...... jeg har brug for en rådgivning om .. den type PIC jeg kan bruge til at designe en optisk wattmeteret .. faktisk er jeg nødt til at bruge en photosensor eller fotodiode detektor at fornemme den optisk kilde jeg kommer til at køre gennem fiberoptiske .. eller skal jeg nødt til at bruge andre former for mikrocontroller?
pls jeg savn hjælp til at .. og kan nogen give mig nogle råd om, hvad slags fotodiode jeg kan bruge til at designe optiske powermeter .....
takke dig i fuld af forventning ..

brgds,
theenes

Jeg opbygge en lignende anordning for mange år siden uden nogen uc.Du behøver kun et foto diode med et følsomt område, der er stor nok til at samle hele bjælken.Jeg tror jeg brugte noget som dette Centronics-type (big støj !!!):
http://images.mercateo.com/pdf/RS_Components/5019700.pdf
Så har du brug en opamp, potis, resitors, kasketter og et panel meter - det er alt jeg tror.
Måske til masseproduktion det er billigere at udskifte panelet meter og potis til kalibrering af en PIC og en LCD-glas.Nyttige ville være en PIC-type med LCD-controlleren på chippen.En PIC16F77 eller 16F876 kan bruges til at styre en LCD-glas (uden Controller!), Men det er en masse sjov -> bruge en LCD-modul med integreret controller.
Den interne EEPROM af 16F876 kan bruges til at gemme nogle kalibreringsdata.Mik

tak mik .. nemlig ur råd .. så det en god ide for mig at bruge PIC16F876a/77a, rite ..
alligevel kan jeg bruge IF-691 (fotodiode) ..
http://www.i-fiberoptics.com/leds/IFD91.pdf
fordi jeg foreslå, at jeg vil køre den optiske kilden gennem fiberoptiske at fotodiode at minimere tab og støj ... så tror du plast fiberoptiske fotodiode kan bruges ... og et andet problem, jeg kan komme er det optiske kilder, såsom laser kilde ... enhver antydning om laserdiode med fiberoptisk ...
da jeg ved hjælp af PIC og mit emne er at designe en billigere optisk wattmeteret .. Kan jeg bruge 7 segment display ...? udover at jeg kan få et kig på ur-kredsløb design af optiske effekt meter ... det vil være en stor hjælp i mit projekt ..
tak mange ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back