Kan jeg bruge Random variabler i Cadence ADE?

T

terryssw

Guest
Som titlen.For eksempel vil jeg gerne simulere udførelsen af en ideel modstand med modstand følge Gaussian distribution (Jeg vil bare selvkontrol standardafvigelsen af R, ikke af procesparametre).Så jeg kan tildele en aritbrary variabel R0 i skematisk, og kan jeg sætte dette R0 som tilfældigt i ADE (Analog Design Environment) grænseflade?Som jeg ved, kan jeg kun skrive et deterministisk værdi i ADE.Tak for alle dine hjælper på forhånd.

Skulle du ikke være i stand til at sige skabe fil med tilfældige værdier og derefter kilde dem ind ADE?

Du kan bruge monte-carlo mulighed, men det virker kun på krydderiet Netlist forbehandlingsfasen inden Spectre.Så inden ADE du ikke kunne udløse forskellige monte-carlo kører.Jeg tror i ADE der ikke er bygget tilfældigt ensartet / Gaussian kilde.Men du skal være i stand til at bygge dem med Skill.

Sandsynligvis Jeg behøver ikke at blive kørt i Monte Carlo Analysis (Jeg håber også at gøre det).Er der er noget metode at sætte tilfældig variation på R0, så brug parameteric analyse for at køre det mange gange?Tilføjes efter 1 minut:Teddy skrev:

Skulle du ikke være i stand til at sige skabe fil med tilfældige værdier og derefter kilde dem ind ADE?

Dam ...du fik mig til at tænke.

Jeg ved ikke, om du kan gøre det.
Korrekte måde ville være at bruge Montecarlo - hvis du kan.Du vil skulle behandle variation model fil til det.
Du kan også prøve at sætte F som en variabel og derefter bruge Optimization værktøj - der kan du indstille min, max, start værdier osv.
Optimering er efter min mening den mest enkle metode.Du kan angive mål (dvs. strøm gennem resistor0 og køre det. Det er nemt, men Montecarlo er bedre

En anden måde ville være at oprette din egen model, som ville gøre det.
I Rediger-Egenskaber form:
R1: Resistance = res (1k) Ohms
R2: Resistance = res (2k) Ohms
Opret ~ / modeller / myFunction.s fil, med indhold:
FUNCTION res (r) = r * (1 (temperatur-25) *. 01)
indstillede temperatur = 125
I simulationsvinduet:
Setup Miljø Init File = ~ / modeller / minFunktion (orlov fra. S) - Jeg tror, det virker for cd'er 4,3!!
Simulatoren Resultatet skal vise: R1 = 2k og R2 = 4k

Dette bør arbejde med lad os sige analog lib modstand.

Held og lykke

Hej Teddy:
Jeg er også virkelig ønsker at anvende Monte Carlo Analysis (Faktisk er enhver analyse kan gøre det formål er ok), men det påvirker kun den tilfældige variabler i processen.Jeg vil gerne have en tilfældig variabler, der er angivet af brugeren.For eksempel vil jeg statistiske simulere virkningen af opamp offset på mit system performance.Hvis jeg kan bruge denne metode, kan jeg sætte en simpel spænding kilde i den virtuelle grund af den "ideelle" opamp, og sæt den tilfældige variabel i spænding kilde, det er alt.Dette er meget simpelt og spare meget mere design og beregning tid.

Men nu er min eneste muligheder for indflyvning er snarere at bygge en hel opamp (med mange af transistorer), så de Monte-Carlo simulering til at simulere misforholdet af transistorer (som er angivet af den proces eneste, der ikke selv).Også ved denne måder, jeg heller ikke, hvor mange sigma (offset) er nok for mine ansøgninger.Furhtermore, Mange design og simulation tid er envoloved hvilket er ret dyrt.Teddy skrev:En anden måde ville være at oprette din egen model, som ville gøre det.

I Rediger-Egenskaber form:

R1: Resistance = res (1k) Ohms

R2: Resistance = res (2k) Ohms

Opret ~ / modeller / myFunction.s fil, med indhold:

FUNCTION res (r) = r * (1 (temperatur-25) *. 01)

indstillede temperatur = 125

I simulationsvinduet:

Setup Miljø Init File = ~ / modeller / minFunktion (orlov fra. S) - Jeg tror, det virker for cd'er 4,3!!

Simulatoren Resultatet skal vise: R1 = 2k og R2 = 4kDette bør arbejde med lad os sige analog lib modstand.Held og lykke

som en funktion, du kan sætte noget, du vil - (jeg er ikke sikker, men jeg tror, det er i afsnit 3 i ASE manuel), se der.

I simulatoren sprog, der er nogle tilfældige kommandoer som Gauss (igen ikke sikker på - kig ind i en manual)
men jeg tror, du er nødt til at køre MC for denne ene.
Med andre ord - du kan angive den modstand (eller enhver anden enhed) model fungere som du vil.

En anden måde kunne være at bruge VerilogA - hvis der er en rnd funktion.Men jeg er ikke sikker på, hvis du kan køre det uden re-netlisting ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back