Kan jeg bruge SPI og I2C modul samtidig med PIC18F252

B

BasePointer

Guest
PIC18F252 bruger samme port til SPI og I2C.Jeg skal bruge en af dem på samme tid.Hvordan kan jeg skifte MSSP modul fra SPI mode til I2C tilstand og omvendt?Jeg kunne ikke se disse oplysninger i sit datablad.Og hvordan skal jeg forbinde SPI og I2C periferienheder til PIC?Jeg ønsker at kommunikere både perhipherals over Fredsimplementeringsrådets MSSP modul.

SPI Perifere har ben
CS (Chip Vælg)
SDO (dataudlaesning, Dette er høj-z når CS = 1)
SDI (dataindlæsning)
SCK (ur)

I2C Perifere er stifter
SCL (ur)
SDA (Data)

PIC18F252 er stifter
RC3 -> SCL eller SCK
RC4 -> SDA eller SDI
RC5 -> SDO

10x

IMHO det vil være bedre at gøre en af denne moduler i software i en anden stifter

Nick_B wrote:

IMHO det vil være bedre at gøre en af denne moduler i software i en anden stifter

Jeg aldrig gjorde det, men jeg ved,
er det muligt at dele 2 protokol med samme hardware.Nogen ekspert fortalte mig det.

Ja det er muligt, blot at skrive en delrutinen forvandleTil til at oprette regs for SPI og en til at oprette for I2C.
Så kan du nemt skifte mellem de to protokoller.

btbass wrote:

Ja det er muligt, blot at skrive en delrutinen forvandleTil til at oprette regs for SPI og en til at oprette for I2C.

Så kan du nemt skifte mellem de to protokoller.

Nej, hver enkelt har en hel del muligheder for at indstille, Thats hvorfor du har brug for subroutines, at oprette alle de regs for config du kræver.Jeg er i øjeblikket i gang med noget lignende.Men det vil tage et par dage for at få det hele fungerer.Am venter for hardware til debug.

Der er ikke noget problem, når den kommunikerer I2C perifert.SPI periferi kan ignoreres mens CS = 1.Men hvordan kan vi forhindre I2C perifere reagerer mens vi sender data til SPI perifer?

Jeg står over for dette problem med IIC Realtime ur og EEPROM med SPI tilsluttet andre IC deler denne bus.I løse mit problem ved at sætte CS linjer til hver af IIc udstyr ...

mucko wrote:

Jeg løser mit problem ved at sætte CS linjer til hver af IIc udstyr ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back