Kan jeg repace power transistor med IC?

S

Sikander Khwaja

Guest
Hej Karle!!
Jeg har brug for som hjælp bout bruge IC i stedet for BJT i DC - AC invertere / UPS øjeblikket er benytter D313, 2N3055 & som andre NPN power transistorer med 2.5Vbe Jeg forsøgte at bruge IRFP260 samme måde, men ikke selv gennemfører venlig at hjælpe mig hvis det har nogen anden måde at operere eller vigtigt / grundlæggende punkt.
Venter på et positivt svar
Hilsen,
SK

Power Mosfet skal anvendes i deres ohmsk region.Porten spænding Vgs du anvender nødt til at være høj nok i forhold til Vds at være i denne region, efter den næste formel Vds <Vgsoff.For IRF260 den Vgsoff er mellem 2 og 4V som nævnt i DS så tror jeg, du arbejder i den aktive region, hvor Id afhænger kun af Vgs og Vgs er lille.Du må hellere bruge en effekt MOSFET Driver at generere korrekte Vgs.Held og lykke.

Da IC behov for en langt højere spænding mellem G og S end det BJT, mest sandsynligt du ikke køre dem korrekt.

For det første, identificere de modstande, der var placeret mellem B og E i BJT's og erstatte dem med meget højere værdier, for at tillade GS spænding at stige.

Ligeledes kan det være nødvendigt at tjekke forsyningsspændingen af de drivende kredsløb, og om muligt øge det til 10-12V.

Thanx guys nemlig ur værdifulde råd kan sende mig som mere relaterede ting, hvis posssssible .......
SK

Ja youcan.
Den største fordel er at få kun dynamiske kraft og dynamisk effekt vil lgv mindre, skifter regulering vil være højere!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back