Kan jeg tjekke får status af afstemningssteder i 8051, når alle interrupts er maskerede?

M

microlab

Guest
hai alle hvad der vil ske, når jeg blocak alle interrupts EA = 0 og modtage et data til SBUF? efter at have foretaget alle de nødvendige rammer for seriel kommunikation kan jeg kontrollere modtager status ved polling? kan lide denne måde HER: JB RI HER vil det fungere fint? i dette tilfælde på grund af alle interrupts er maskerede, jeg håber, jeg kan starte mit program fra det sted, 0000h er det så? ml

Begrebsmæssigt, kan du bruge polling i stedet for interrupts ved at kontrollere status bits.

Hej, 1. du nødt til at fortælle os, hvad er din arkitektur. altid når en reset sker Program counter-eller instruktion counter eller instruktion markøren i henhold til dine arkitektur-vil pege på reset-adresse. så du er nødt til at starte fra denne adresse. på denne adresse kan du lægge et hop instruktion for at springe til enhver adresse i instruktion hukommelse, du har brug for. du skal være families med linkeren. Jeg tror, ​​gnu linkeren har nogle muligheder for at angiver starten adressen i hukommelse Salam Hossam Alzomor www.ig.org

alzomor skrev:
1. Du skal fortælle os, hvad er din arkitektur.
alzomor er Microlab tager omkring 8051, han nævner EA , SBUF osv., som er 8051 flag og tilmeld dig. Microlab, med EA = 0 alle interrupts er deaktivere, interrupt vektor-området (programhukommelse 0x003 indtil 0x002B) er gratis til brug, kan du placere din kode derovre! Uden afbryder, skal du meningsmåling de modtagne serielle data med
Code:
 HER: JB RI, her

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back