Kan MATLAB bruges til at programmere en pic 16f877?

E

extradeath

Guest
Kære ven, kan vi bruge MATLAB til at programmere en pic 16f877 Kan vi skrive et program MATLAB funktioner, som den er konverteret HEX fil .... Hvis ja, bedes du besvare .... [Size = 2] [color = # 999999] Tilføjet efter 3 minutter: [/color] [/size] Waiting for din hjælp .....

Af min viden: nej, men måske er der måder Matlab er fantastisk til at udvikle det teknikker, algoritmer og debugging. Når du har så bør det ikke være så svært at konvertere din kode til C. Den største udfordring vil sandsynligvis blive den datastrukturer. Husk, at du er programmeringen for mikrocontrollere, der ikke har tild RAM ;-) Antharax

Nej du kan ikke i din PARTICULIAR CASE! MATLAB genererer C-kode, men denne kode er for det meste tæt til biblioteker, som du skal LINK .. selvfølgelig disse libs er beregnet til pc miljøet .. Så ud af spørgsmålet om anvendelse af MATLAB interne SUPER optimazed libs for at få deres C-kode til at programmere en mikro controller. Et eksempel funktionen FFT () .. er umuligt at inddrive ren C-kode for denne funktion. Du vil få nogle skelet kalde nogle funktioner i nogle DLL .. Du kan gøre nogle uafhængige c kodegenerering .. men. vil du ikke kunne bruge, hvad Matlab er godt for .. Med toolkits gerne for Ti DSP og andre. Er muligt at konvertere disse blokke eller moduler, som er blevet disse sanktioner uden at bruge MATLAB interne BIBLIOTEK En af hovedårsagerne hvorfor det ikke er muligt at generere fuld C kode fra Matlab er, at MATLAB ikke engang skrevet i C men i C + +. Men på toppen, kan du forestille dig at være i stand til at inddrive MATLAB KILDER! de er ikke vanvittigt Abou det!

Jeg canitfully forstå, at du .. eltonjohn om brug af FFT (), fordi jeg er på udkig efter en måde at bruge denne bestemte funktion .... Please hjælp mig og gøre det nemmere at forstå ..... Af den måde kan vi finde noget at konvertere Matlab program til C

Ok du se MATLAB genererer C-kode kun for nogle matrix operationer, men MATLAB har en meget rig indre bibliotek af funktioner. Jeg brugte eksemplet med FFT (). Becasuse jeg kan lide dig, er blevet naivt at tro, at jeg vil få det stykke kode. Men når jeg studerede den kode jeg så, at i stedet fik jeg opkald til en masse DLL's det er derfor man skal have Microsoft C compiler installeret. Endelig ja du endte med et program, der kører på pc'en .. og blev c genererede kode .. men det er alt du CAN't havn dem higly OPTIMAZED MATLAB funktioner til en mikro .. fordi du vil aldrig få koden! .. Den eneste måde er at lave en funktion i MATLAB kaldet myfft () og ikke at bruge alle interne Matlab funktion .. Nå det ødelæggende for formålet med Matlab! Så er det bedre at skrive det i C DIREKTE og meget mere optimazed .. selvom du vil miste SIMULATION kapacitet. Det er derfor hver manufaturer installes sin egen sæt af funktion, at han støtter. fordi ja han kan give dig C-kode for hans MODULER .. Matlab vil ikke! Skål

Den vanskelige del er ikke om at få koden eller algo. Det hele er overstået google. Udfordringen ligger i at implmenting det på en UC med hukommelse og hastighed begrænsninger, og stadig give en rimelig båndbredde. Der er en projekt kaldet picspect som har udført FFT. Du kan google for det. Men det er i asm. C er simpelthen for langsom til FFT.

Du kan indstille forbindelsen mellem Matlab og pic via seriel forbindelse og overføre data, hvis dette er hvad du spurgte om. Men da "programmering pic" er noget andet, kan du ikke være i stand til at gøre that.I kan ikke sige umulig, da jeg gjorde ikke prøve det før.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back