kan nogen exlpain kommando til aftages og fastgøres en celle i møde?

V

vijayR15

Guest
eksempel overveje en timing vej har fire buffere jeg skal dettach fire buffere og vedhæft 2 buffere .. Så hvad jeg behøver, er hvad den nøjagtige kommando til at frigøre celler og hvordan jeg kan vedhæfte med nogle andre high-drev styrke i stedet for det?? Vigtigste ting, jeg er nødt til at reducere bufferen celletal .... behage hjælp mig ud med nogle eksempler ville det være mere hjælpsom for mig .. Tak på forhånd: Razz:

Først og fremmest finde ud af, hvorfor værktøjet tilføjer buffere. Dette kan skyldes lange net eller høj fanout. Af den måde kan du bruge deleteInst for at slette og addInst for at tilføje f.eks. For flere detaljer se man-siden for to kommandoer.

Hai yadavvlsi, jeg kender dens en flip papirgang (så at det har lange netto) ... Jeg har forsøgt at bruge deleteInst. Ex: - report_timing til xi slettet en buffer i X-kanal efter sletning, da jeg sagde report_timing til X. .. Dets som angiver som vej uhindret ... Også når jeg forsøgte at bruge addInst sin tilføje, men jeg tror så det er ikke at tilføje, hvor jeg slettet Ex - a -> b -> c -> d er fortløbende buffere jeg nødt til at slette b og c, og erstatte den med en ny buffer e den output skal være a-> e-> d, hvordan kan jeg gøre det ... hvis det er muligt at give nogle korte explantion Tak på forhånd: Razz:

Når du sletter en celle ved hjælp af deleteInst , input og output fradrag af denne celle forbliver flydende. Så du ser, at vejen som ubegrænset. Brug ecoAddRepeater-net-celle-loc , hvor mester celle navn er navnet på celle i biblioteket. Denne kommando vil tilføje en celle, og tilslut det garn også. For flere detaljer se man-siden.

Hej, er ecoAddRepeater bruges til at tilføje celler eller forekomst, men det plejer at være meget effektiv., Enhver hvordan vi kan bruge dette til at tilføje en ny instans, og ikke til at forbinde to floting celler eller instace. hvis vi har brug for at slette en del tilfælde i midten af ​​niveau, dvs, hvis vi har en spejlvende gennem port forbindes med 7 buffere som BUF1, BUF2 ...... Jeg ønsker kun BUF1 og BUF7 i denne sti hvad kan jeg gøre? her er det svar, vi kan bruge deleteInst og slette alle de uønskede buffere, har vi nu BUF1 og BUF7 venstre, men det er uvedkommende (hvis vi går for report_timing det vil vise unconstrain sti), så vi har brug . at forbinde disse buffere, kan vi bruge følgende kommando attachTerm BUF1 I BUF7/Z/netname BUF1 -> eksempel navn, jeg -> det er jeg ben BUF1 (BUF / I) BUF7/Z/netname -> det er net forbundet til BUF7 / Z stift. nu gå til report_timing finder du vej med to buffere. held og lykke

Ja, attachTerm er rigtige måde at gøre. Det lægger en terminal til en netto. Hvis terminalen allerede er forbundet til en anden net, softwaren først frigør terminalen fra det aktuelle net, så binder det til det nye nettet.

du kan også anvendes ecoDeleteRepater / ecoAddRepeater. [color = "Silver"] [size = 1] ---------- Indlæg tilføjes 16:29 ---------- Forrige post var på 16:27 ---------- [/size] [/color] Hvis du har mange celle til ikke opdatere timingen / placeringen automaticaly, kan du brugt følgende kommando sekvens: setEcoMode-batchMode sand-refinePlace falsk -updateTiming falsk # læse en TCL-liste, der indeholder stiften og NBR buffer for at tilføje (for eksempel) foreach {Pin NbrBuffers} [arrayet få NbrPinBuffers] {af {sæt nBuf 0} {$ nBuf

Hai RCA, dens lyde godt kan du forklare i detaljer ... sin dejlige, men kunne ikke få det ...... pls Hjælp ... På forhånd tak .......: Razz:

med setECOMode-batchMode sandt, undgår du værktøjet til at opdatere timing ved hver STD-celle tilføjet / ændret. med ecoAddRepeater du tilføje bufferen er angivet med-celle, er forbundet til pin definere by-pin, argumentet-relativeDistToSink viser, hvor langt den nye celle kunne være plads. Med 0, vil cellen overlappe destinationen celle, og med refinePlace-preserveRouting sand, vil den nye celle være sted så tæt som muligt. denne kommando findes mindst på 10.1USR2 Encounter udgave

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back