Kan nogen fortælle mig, hvad der er imp lag??

M

mujju433

Guest
Jeg ønsker klare explaination om imp lag kan nogen forklare mig?

Jeg ved, hvorfor vi bruger imp lag, men jeg ønsker, "hvad der er imp lag"

Hvis du taler om integrerede kredsløb, Mener du implantation lag?

IC fremstilling starter med en bestemt type dopped af silicium substrat, lad os sige p-type.For at gøre transsitor på dette underlag, skal du oprette n tekstlag.At gøre det til en bestemt type af ioner implanteres ved hjælp af ion implanter i substrat.

Det er bedre at læse VLSI bogen for at få mere detaljeret forklaring.

Yes thats rigtigt, men hvad er, at implantatet lag?Jeg har set i mange bøger, men explaination er ikke klart, thats Derfor spørger jeg her, så alle andre kan forklare mig?

Jeg ved, hvorfor vi bruger implantatet lag, men jeg vil gerne vide, hvad der er imp lag, jeg mener p imp og n imp
whats at imp lag???

Implantatet lag definerer regionerne var silicium er doteret med urenheder at danne en n-type eller p-type silicium.Denne implantering er nødvendigt for dannelsen af kilde / dræn regioner, poly Si porte og bulk-bånd.Implantatet lag har en højere betydning, når det støder sammen med det aktive område region (region med tynde oxid).fordi dette kryds kun definerer n eller p regioner, som bruges til at skabe transistorer og bulk-bånd.Hvis implantatet lag findes et sted, hvor der ikke er tynde oxid, vil doping være let og kan ikke bruges i S / D regioner eller ohmsk bulk-bånd.

Hvor vigtigt er implantat lag, når det kommer til layout design af standard celler?Er implantat lag en del af standard-bibliotek?enhver anden brug af imp lag uden standard celle design?

mohdfayez skrev:

Hvor vigtigt er implantat lag, når det kommer til layout design af standard celler?
Er implantat lag en del af standard-bibliotek?
enhver anden brug af imp lag uden standard celle design?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back