Kan PIC16F877 gør floating point matematik?

N

news

Guest
Na tegorocznej imprezie Advanced Micro Devices "Developer Summit (AFDS), która odbędzie się w połowie czerwca bieżącego roku swój wykład będzie mieć gość z konk...

Read more...

Hej alle! Im gøre mit afgangsprojekt om intelligent trafiksystem med fuzzy logik, som er nødt til at bygge ind i PIC16F877. Men jeg står over for et problem, er der ikke er nogen gange, dividere, firkantet og kvadratroden instruktion med MPLAB. Et andet problem er jeg nødt til at gøre det math i floating point. Hvordan kan jeg løse det? Alle råd og forslag ikke u alle kan give mig? Tak for at bruge din tid.

Hvilket programmeringssprog bruger du? Angiv venligst hvorvidt du dig programmet i assembler, grundlæggende, c ... venlig hilsen

Jeg er ked af det er ikke den compiler, men filstørrelsen jeg vil sende til dig er meget store, så send mig din mail og jeg vil sende den til dig af dele. : O

De fleste små MCUs ikke en FPU enhed på grund af forskellige begrænsninger. Hvis du bruger C er der sandsynligvis en FP bibliotek til rådighed. Ikke meget effektiv selv, vil det koste hastighed og hukommelse.

Im benytter MPLAB, hvilket er en montør. Jeg skal bruge floating point for min fuzzy logik.

Tjek Application note AN576 (tror jeg) fra Microchip. Det giver oplysninger om gennemførelsen af ​​IEEE-754 kompatible flydende komma rutiner. (Hvis det ikke er AN576, prøv AN575. Mikrochippen hjemmeside er nede lige nu, så jeg kunne ikke tjekke).

ja, kan 16F877 gøre floating point, og jeg tror de fleste af MCU. problemet vil være hastighed. MPLAB ikke et godt valg, når de programmerer floating point algoritmer.

ja, PIC16F877 har en floating point matematik jeg vide, fordi i mit afgangsprojekt Jeg bruger dette mikrocontroller, men ved hjælp af en compiler af Wiz-C, der giver fascility af floating point matematik u kan tjekke softwaren på wizc.co.uk / fored

hvis u bruger en assembler u nødt til at gennemføre floating point algoritham urself, ellers hvis u bruge en c compiler Ther vil blive bygget i biblioteker, der tager sig af operationer med flydende komma. flaoting punkt operationer kræver flere instrukser at udføre. det meste af mikro uret bestemmer, hvor hurtigt operationer med flydende komma finder sted, og jence hvis ur ur freq. er for lille så mikro an't fuldføre den.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back