Kan vi bruge IC 5,141 til at designe et digitalt system?

T

tran

Guest
Hej alle, jeg bruger IC 5,141, Kan jeg bruge det til at designe et digitalt system? Det betyder, kan jeg bruge det til at beskrive systemet, skrive RTL kode, syntese, ... ? Kan jeg bruge det til at designe et digitalt system som nogle software som MaxPlus eller Xilinx? Kan nogen give mig nogle ideal om det? Tak meget.

selvfølgelig kan du ikke designe et digitalt system med IC5.141 kun, IC er værktøjssæt, der fokuserer på analoge system eller fuld custom design. du kan gøre det med maxplus eller Xilinx, men det er kun for FPGA

Du kan bruge IC5.141 at designe et digitalt system, men jeg tror u kan ikke RTL & syntese, kan u kan designe et kredsløb diagrammer og derefter gøre den manuelle layout for kredsløbet, Maxplus & Xilinx software for at implementere digitale kredsløb er i standard FPGA er, Hvor er hvis brugen IC5.141, vi er nødt til at gå for tilpassede digitale system impementation i en ASIC

IC5141 er transistor niveau værktøj, som betyder, at du kan designe digitale IC i hånden layout i stedet for automatiske P & R. Jeg synes det er nyttigt, hvis du ønsker at designe en speciel digital blok. Men for et stort system, vil det tage dig for meget tid.

Ja, IC bruges til at designe digitale systemer. Men IC (du kan se det kaldes Virtuos) typisk passer ind i et større digitalt IC design flow. Du kan oprette digitale celler med IC, så har en synthesizer tage en VHDL-eller Verilog design og kortlægge design i din digitale celler oprettet i IC. At skabe et stort brugerdefineret ditigal ASIC på transistor niveau ville tage for lang tid, år. Selv skabe det digitale celle bibliotek i IC tager lang tid. Den digitale celler er nødt til at blive fanget, lagt ud, er karakteriseret, testet, revideret, optimeret, osv.

Du kan bruge det til at designe digitale system, men ikke som du ønsker (HDL -> syntesen -> Sted og rute, som kræver andre sæt af værktøjer). Nornally for IC5141, er du nødt til at trække den skematiske (ved hjælp af det digitale celle bibliotek), derefter oprette layoutet ved hjælp af standard celler. mm,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back