Kan vi justere signalet fase genereres af signal-generator

G

GDF

Guest
Jeg vil gerne generere en LO-signal fra signal generator.Men jeg ved ikke
enhver slags signal generator kan justere signalet pahse?

Nogen har den erfaring?

Tak,

Du kan købe en vektor modulator, med et I og Q-kontrol, og lineært generere en fase, du ønsker.Du kan købe en digital fasetransformeren, hvor du kan skifte i forskellige fase hedder måske med et 6 grad LSB.

Under alle omstændigheder ønsker at du skal passe på, at du har et signal generator med en "konstant" fase.Ved konstant fase, mener jeg, hvis du faktisk se den fase af RF-signal, den gør ikke nogen pludselig fase hopper, eller gå sin vej rundt i fase diagram.En masse fraktioneret N og DDS type synthesizere ikke har en konstant fase, men i stedet gøre det mindre hyppighed skridt ved at gå i fase.

Nogle af de Agilent generatorer er fase løbende, når du skifter frekvenser.For eksempel er det for 1,000000000 GHz og observere DC spænding på din fase detektor.Tænd derefter for at 1,000000001 GHz en observere DC ud af din detektor.Når det kommer til, hvor du vil derefter sætte den tilbage til 1 GHz.Rå metode, men det virker.

Du kan også bruge en variabel forsinkelse linje.Jeg ved ikke, om de gør dem mere, men jeg har en Narda en med et håndsving, der vil give 360 grader på 1 GHz (Hvis jeg husker korrekt).

Ja, jeg har en masse af dem.Pretty afgørende, hvis du laver en slags manual fase støj eller transportør nulling test.Du ser dem på ebay en gang imellem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back