Kanal Capacity beregning

G

great55

Guest
Hej Venner,
Pls culd nogen give mig nogle fingerpeg eller idé i beregning af kapaciteten i en kanal ved hjælp af QPSK og 16QAM som graduering middel, da systemet båndbredde og Eb / No?FraC = Wlog2 (1 (R * Eb) / (N0 * W)) = Wlog2 (1 SNR).
Min tankegang er, at hvis C giver mig min egenskab hvad så wuld være R (bitrate), som virkelig er også min kapacitet.

Any help???

At forstå Kapacitet (C), første du skal vide OPLYSNINGER.

Kapacitet på en kanal er den maksimale oplysninger, der kan sendes via en kanal.Dens enhed er: bit eller nat eller ...

Hvis kanalen normalfordeling, at kapaciteten er beregnet på grundlag af formuleringen, at du har skrevet.hvis båndbredden er i Hertz, så den enhed af kapaciteten formel er (bit per sekund).i denne forstand er det et andet navn for kapacitet bithastighed.

Resumé: Den enhed af kapaciteten er: bit.
For Gaussian kanal med ovennævnte formel, er den kapacitet fortolkes baseret på det antal bits per sekund, der kan sendes via den kanal med (bps) enhed.

Du kan få et kig på:
http://en.wikipedia.org/wiki/Channel_capacity

Den givne formel vil beregne kapaciteten på en gaussisk kanal, kassere nogen specifik graduering.Hvis du bruger en graduering gerne PSK, Q-AM eller noget, kapaciteten i særlig ordning vil være "begrænset kapacitet", og det vil være mindre end den reelle kapacitet.Naturligvis mener vi ikke-fading kanaler.Kapacitet beregninger i fading miljøer vil være lidt anderledes.Det papir, der kan være nyttige.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Hvad jeg ved, er
C = Wlog2 (1 SNR) er en øvre grænse.
det har intet at gøre med graduering.
Og din Rate kan kun svarende til højst C (dvs. R = C)

Check dette link:

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=763087 # 763.087

Den reelle kapacitet er C = W log_2 (1 SNR), men når en bestemt gradueringsordning er brugt, den faktiske kapacitet vil blive forringet, og dette vil være jeres oplysninger sats ikke kanals.Fordi du begrænse de oplysninger, kilden, og dette begrænser kapaciteten."Kapacitet på kanalen" og "kapacitet i systemet" er to forskellige ting.

Kanal kapacitet i trådløse commnication er beregnet ud fra antallet af brugere pr celle.

ved at øge størrelsen af cellen kapaciteten vil falde

ved at mindske størrelsen af cellen kapaciteten vil vokse

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back