kapacitiv returkommission

• Thread starter A. Anand Srinivasan
  • Start date
A

A. Anand Srinivasan

Guest
gerne induktive tilbageslag i en spole, der resulterer i spænding spike på grund af den ejendom induktortypen at forsøge at holde det nuværende konstante
er der nogen problemer på grund af den ejendom kondensator til at forsøge at holde spændingen konstant ....

i så fald kan nogen venligst oplyse mig de mulige problemer og løsninger på grund af en kondensator????

Jeg synes, det er analog til induktans ...I = C * du / dt ...

Jeg ved, at det er analog med induktortypen ....alle ved, at spole og kondensator er dobbelt, og dermed ville være ens i nogle eller anden måde ....hvad jeg gerne vil vide er, om der er nogen problemer på grund af denne adfærd kondensator ....

Jeg tror kun induktortypen har returkommission spænding ...Ikke anvendes til kondensatorer.

Jeg er enig med Pinoy.
Infact, kan kondensatoren bruges til at absorbere den spænding spike.
Hvis spændingen over kondensator er fjernet, vil det langsomt udledning.Dette vil ikke medføre en spænding spike.

Jeg ved, at det plejer forårsage en spænding spike ....hvad jeg beder om, er, at det ville skabe en løbende nagle eller andre problemer ....

Kondensatorer kan forårsage spidsværdier under opladning.
Hvis du har en stor mængde kapacitans på input fra din PCB da har flere ampere af strøm kan flyde i et par millisekunder, når du første gang tænder for enheden, indtil capaitors bliver opkrævet.Dette kan forårsage problemer med over nuværende beskyttelse på din strømforsyning.Et af de mest almindelige problemer med dette, er den USB-baserede enheder, hvor enheden skal opretholde mindre end 500mA nuværende dræn, og dermed hvorfor du får en advarsel til tider, når du slutter USB-enheder til din PC / bærbare computer.
Når strømmen er slukket, vil du ikke få en høj aktuel udledning, der svarer til induktortypen kick, på grund af RC tidskonstant en kondensator udledning, du er mere tilbøjelige til at se kondensator tage meget lang tid at udføre, da det virker ikke t have en sti til nemt udledning til jorden.Hope this helps.

så er der en løsning for at undgå denne aktuelle spike.i IC vi bruger en diode til at stoppe den spænding spike ..... her kan du mener en anden enhed ..... da vi ikke kan have en diode her ....

Jeg nævnte et par ting om dette ...den nuværende kaldes surge nuværende og de generelt undgås ved brug af nuværende anordninger (nuværende diode )....

i strømforsyning, inproperly drevet MOSFETs undertiden har små skyde igennem.Ikke kan observeres på de vigtigste strømforsyning, fordi surge strømmen leveres af afkobling cap men IC vil blive varm.Hvis du overvåge den nuværende via nuværende sonde ved at indsætte en ledning mellem loft og MOSFET, kan du se det på rækkevidde.Ikke kan gøres meget her, undtagen for at forbedre drevet signaler.

Anand: hvad er de strømbegrænser (nuværende dioder), du nævnte?Sørge for at dele et par reservedelsnummer for mig at grave deres datablade?Tak!

nuværende dioder er lutter JFETs med deres kilde og Gate kortsluttede ...den fastsætter deres nuværende til en bestemt værdi .....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back