Klar definition af maksimalt tilgængelige Gain af 3-port Balun?

W

wizardz

Guest
I RF transformer beskrivelse, maksimale gevinst (GA) er almindeligt anvendt til at angive kraftoverførsel ydeevne.

Jeg finder i bogen som "mikroovn og Rf Design for Wireless Systems" ved požar, at GA er opnået ved conjugately matchende to havn netværk.

Dog Balun normalt bruges som en tre-port enhed i faste kredsløb.Hvis du følge 2 port analyse af netværket bør Ga enten to havne, defineret ved alle tre havne conjucated matches?Jeg gætte udledningen af Ga i form af S parametre vil blive startingly kompleks.
Eller bare lade den tredje port åben / kort / afsluttes for eksempel by50 Ohm?(måske afslutningen af den tredje havn har marginal indflydelse på Ga)

Jeg finder følgende papir giver ikke en klar definition af dette Balun Ga
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Besvar mit emne for at få mere opmærksomhed her.

Et andet interessant problem er, at jeg tror, at det impedans vi bruger til at conjugately matche en port er depentdent om belastningen fra andre havne for passive netværk.

I denne forbindelse, at udledningen af Maksimal rådighed vinde på to havn net i den bog, jeg nævnte, er meget interessant, den metode, der envolving kloge matematiske behandling.

"Men Balun bruges som regel som en tre-port enhed i faste kredsløb. Hvis du følge 2 port analyse af netværket bør Ga enten to havne, defineret ved alle tre havne conjucated matches?"

Den korrekte måde at se på balun enheden er som en 3-port anordning, hvori de havne er: 1 differentiale, 3 common mode, 2 enkelt afslutning.disse er Mixed Mode S-parametre.
Hvis du bruger en balun er fordi du har en differentieret kilde eller kredsløb, og du ønsker at forbinde til en enkelt afslutning belastning (eller omvendt).Så den mængde, du er interesseret i, er den differentierede-til-én-ende Gain (S21), den Differential indgangsimpedans (S11), og så videre.Selvfølgelig ville du gerne vide den fælles mode afvisning (S31) eller Output kamp (S33).

Jeg håber, dette vil hjælpe dig.
Mazz

PS: Hvis du er en Agilent ADS-bruger, jeg kan huske, at der er et ledigt eksempel at forklare godt spørgsmålet.

Tak, Mazz for Deres opmærksomhed.

Jeg vil gerne diskutere yderligere med dig på dette.
Jeg er enig i, at balun bruges med en enkelt havn og to differentierede havne i faste kredsløb.Men i enheden karakterisering eller S parameter målinger, behandler vi balun som en tre-port enhed.Havnen transmission S21, S31 er egenskaber af tre havn enheder (måske kun 180 graders fase vil angive det egentlige formål med port 2 og port3).

Så bør efter min mening den maksimale gevinst (GA) være Ga af en tre havn enhed, dvs med alle de tre havne konjugerede matchet og derefter give GA21, Ga31.

Ja, OK, hvis du foretrækker at se det sådan.
Lad mig påpege, kun at der ikke er manglende information, hvis du ser det som en 3-port enhed, hvis havne er differentieret (1), common mode (2) og én udgang (3).
Så max rådighed vinde, i en klassisk 3 port enhed, er ikke kun en, men der er mindst 2 Ga, GA21 og Ga31, er enig med dig.

Jeg har ikke tænkt på problemet med max benytte gevinst på en N-port anordning, så jeg kan ikke fortælle dig, hvis ledig port, der skal afsluttes med 50 ohm eller konjugeret matches.Ved intuition Jeg vil sige, at den anden hypotesis er den rigtige.

Mazz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back