Klar Timer på Sammenlign Kamp (CTC) Mode problem

R

Razu Ahmmed

Guest
Jeg har haft problemer med at arbejde med CTC i ATMEGA. Jeg kan ikke producere afbryde efter 1 sekund ved hjælp af CTC. Jeg observerede, at værdien af OCR1AH ikke sammenlignes med med TCNT1H. Hvad kan der gøres? Foreslå needed.My kode er følgende ........ # Include int a = 0; void Timer1compa_ISR () org IVT_ADDR_TIMER1_COMPA {PORTB = ~ PORTB; PORTD = 0xFF;} void main () {int i; DDRB = 0xFF; DDRD = 0xFF; DDRC = 0xFF; SREG_I_bit = 1; TIMSK | = (1

Du mangler / / Timer1 sammenligne matche en ISR om TIMSK = 0x10, og jeg ved heller ikke hvorfor du bruge TCCR1B | = (1

Her har jeg et problem som jeg bruger mikroC som compiler, i det følgende kode accepteres ikke .... OCR1A = I; da jeg erklære som f.eks ...... OCR1AL = I; så er det accepteret, men det er kun muligt, når (i255 så er jeg nødt til at erklære den som OCR1AL = Lo (i); OCR1AH = Hej (i), men i dette tilfælde OCR1AH værdien er ikke sammenlignet med den værdi, af TCNT1H alene værdien af OCR1L værdi sammenholdes som et resultat kunne jeg ikke i stand til at sammenligne en stor tid. Jeg kan ikke forstå, rent faktisk, hvad jeg skal gøre. Help Needed ..

Jeg har brug for en normal kode Timer1 CTC for ATMEGA i mikroC. Jeg har lavet en simpel kode, men jeg kan ikke forstå, hvor er min fejl, jeg kan ikke sammenligne tid, da jeg> 255. Hjælp behov. # Include unsigned int i; void inerrupt_ISP () org IVT_ADDR_TIMER1_COMPA {PORTB = ~ PORTB;} void square_wave_init (void) {DDRB = 0xFF; TIMSK | = (1

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back