klasse-AB lydeffekt forforstærker design

L

ls000rhb

Guest
Har man udviklet en klasse-AB lydeffekt forforstærker? Hvad er det vanskeligt punkt? hvad jeg skal være meget opmærksomme på at designe en klasse-AB audio effektforstærker??? kan give mig nogle forslag?

Det største problem er at holde lav THD for høj effekt til en belastning (såsom 8/32Ohm højttaler). og pssr, statisk strøm, støj, bør være opmærksomme på.

Audio Power Amplifier Design håndbog (tredje udgave) af Douglas Selvet er den bedste bog om emnet, som jeg har fundet.

men hvordan kan jeg hente dette e_book udgave af Audio Power Amplifier Design Handbook? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 7 minutter: [/color] [/size] til flatulent: Kan du give mig en kopi af e_edition af bogen anbefales? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 35 minutter: [/color] [/size] sunking, kan du give mig nogle opslagsbøger eller papirer i forbindelse med lydeffekt design??

Jeg har netop udviklet en klasse-AB audio PA chip, alt er OK, men oscillator. alle disse dage, jeg 'm test. hvorfor oscillator kan finde sted.

ls000rhb, Efter min mening er de tre mest vanskelige aspekter er: ~ påvirke. Højere hvilestrøm betyder lavere forvrængning, men det betyder også lavere termisk stabilitet (i tilfælde af krydset transistor mønstre), og højere hvilende spredning. ~ Heat synke. Du skal sikre, at under de værst tænkelige betingelser, gør krydset temperaturen ikke overstige den maksimale rating. For en ren klasse B forstærker, er worst case, hvor den maksimale udgangsspænding (Sine) er lig med 2/Pi gange udbuddet vootage. ~ Beskyttelse. Du skal sikre, at overbelastning ikke ødelægge udgangstrin. ~ Stabilitet. Du skal sørge for, at forstærkeren er stabil med ikke-resistive belastninger. Alle talere nuværende ikke-resistive belastninger. Elektrostatik er ofte de værste med hensyn til stabilitet, er bekymret på grund af den kapacitive belastning de udgør. ~ Regards, Kral

refererer til IEEE papir related.But er det nødvendigt at henvise til phd relaterede speciale.

Jeg tror, ​​at kredsløb design er meget vigtig, men opsætningen er også meget, meget vigtigt!! Fordi klasse AB som en lyd driver, særligt store magt ud, belastning res er 4 hom eller 8 Hom, de parasitiske modstanden meget let op til 0,5 hom selv 1hom, hvilket vil forringe ydelsen. Og også den stabile gevinsten er meget vigtigt for lav THD, hvis høje gain, men varierer meget som det signal amplitude, kan ydelsen være dårlige end en lav gevinst, men stabil få så signalet amplitude.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back