Klasse D Power Amplifier ...

A

aryajur

Guest
I en klasse D forstærker, siger Lee bog, da de 2 transistorer handler som kontakter (se vedlagte figuren nedenfor) den primære af transformeren T2 har sin ender skiftevis kom til jorden.og de andre ender skiftevis fik til 2Vdd af transformator handling.
Jeg forstod ikke hvorfor den anden ende gå til 2 * VDD, når den ene ende går til jorden???
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Output transformer har centrum-tryk og på grund af denne øverst snoede leverer til produktionen VDD mens den nederste del-VDD.
Så output peak-to peak spændingen er 2Vdd.
Hilsen,
IanP

Bølgeformernes for en enkelt transistor givet i bogen er vedlagt nedenfor.Jeg forstår, at den øverste halvdel snoede giver VDD i 1 cyklus og bunden snoede giver VDD i den næste cyklus i den anden retning.Men hvad jeg ikke forstår, er, når en af transistoren, er hvordan transformeren kraft sine dræn for at gå til 2Vdd, som bølgeform viser?

Det sker ikke i to runder.Det sker i en cyklus.
Hvis outputtet flød du vil have VDD i første halvår cyklus (øverste del af transformeren primære) og-VDD i 2. halvår af samme cyklus (nederst afvikling af transformatoren primære).Som et resultat, du har udgangssignal på th samme hyppighed som styresignal, men produktionen refereres til GND er 2 * VDD.
Hilsen,
IanP

Jeg beklager, men jeg forstår stadig ikke.Lad mig beskrive det samlede billede, som jeg ser det.

vdrive er vel en sinusformet af frekvens ve, så den primære af T1 har en spænding vdrive i 1 retning (inderlåret positive) i løbet af Π / wo (Half periode) og den anden retning (bottomside positive) i løbet af anden halvdel af input periode.Så nu er denne variation på det sekundære bliver overført som følger.
I løbet af 1. halvdel af perioden M2 er ON derfor, at ideelle skifte indsats afløbet og dermed inderlåret af primær vikling af T2 er på 0 volt.Midten likvidation af T2 er på VDD.Også i det seneste halve periode M1 er OFF derfor sin drænet er flydende, så jeg forstår ikke, hvorfor dets potentiale er 2Vdd, tænkte jeg det vil være lige VDD.
Nu i den næste halvdel af cyklus M2 er slukket, og dens drænet er flydende, og M1 er ON og dræn dermed bottomside af primær af T2 er jorden.Så nu hvorfor flydende afløb og M2 er nødt til at være på 2Vdd?Skulle det ikke være lige VDD?
Sorry for at blive stukket.

Du kan simulere kredsløbet ved hjælp af Orcad.
men den komplette løsning for udgangstrin i klasse D er her:
h ** p: / / www.geocities.com/CapeCanaveral/9096/index.htm

Ved du, hvad en transformator???
Hvis du ved, du vil forstå, at den del, der er tilsluttet den cut-off transistor der vil være en VDD inducted HENOVER afviklingen, vil det tilføje til VDD i centrum tryk på for at få 2Vdd på cut-off transistor.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back