Kobber pour heatsink spørgsmål: soldermask / termisk vias.

L

losullivan59

Guest
Jeg har et par spørgsmål om kobber pour heatsinks.Jeg vil gerne bruge en D2PAK/TO263 lineær spændingsregulator i et projekt, jeg havde arbejdet på.Jeg vil gøre termopude omkring 1 i ^ 2, og tænkte på, hvad man skal gøre med loddemaske.Skulle nogen loddemaske skal anvendes i løbet af kobber pour?På den ene side vil jeg immagine den loddemaske ville isolere heatsink som ville være uønsket.På den anden side kan jeg se enorme vanskeligheder, da lodde den termopude på D2PAK til kobber fly, hvis der ikke var nogen loddemaske.Ville lodde ikke bare væge væk fra puden og spredes jævnt over hele pour?Jeg planlægger at samle dette bord ved hjælp af en Toastmaskine, men hvis jeg skulle hånd lodde termopude med en solderin jern, det ser ud som det ville være meget vanskeligt.

Mit andet spørgsmål er, om ikke at bruge termisk vias.Bestyrelsen vil være et 2-lags bord, med en kobber hældes på det nederste lag rute til GND (spændingen regulatoren er på toppen).Hvor skal vias placeres?direkte under spænding reg?omkring ydersiden af spænding reg?ville de ikke også fungere som dræn for lodde, at trække den væk fra voltage regulator.Lad mig vide, om dette isnt klar ...

Også voltage regulator mellemnavn pin er naturligvis forbundet til GND.ikke de store puden også nødt til at være forbundet til GND til at fungere korrekt elektrisk?Dette ville slags gør det termiske vias slå 2 fluer med ét smæk.

Thanks in advance,
-Liam

Jeg selv ville have det loddemetal modstå åbninger kun, hvis puder er af enheden, gør resten af kobber ikke behøver at være synlige.
Sammenkobling vias bør ikke være under den enhed, som fjerner kobber nødvendige areal til at absorbere varme fra enheden, men du kan sætte mange af dem i det omgivende kobber.

Ja, hvis den store underlag er forbundet til jorden internt og tilslut derefter puden til jorden i din kreds, vil det bidrage til at give enheden et bedre grundlag.

Solderresist ikke standse distribution af varme.Hvis dielectrica gjorde, at du ikke ville være i stand til at anvende lavere GND lag effektivt enought.

Stop soldermask 0,1 mm fra pad, som virker perfekt ud, det hældes på lag nedenfor og "kontakt" med små vias gentage.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back