Kodedækning og regressionstest Usage

M

melonpy

Guest
For Soc verifikation, er det vigtigste af RTL simulering kodedækning. Vi må garantere, at ourRTL verifikation får højere kodedækning.

Ved hjælp af kodedækning er meget lille del af verifikationsprocessen. Disse værktøj kan hjælpe med at finde nogle huller uprøvet i kontrol, men høj kodedækning (lad os sige> 90% for Line / erklæring Dækning) ikke betyder noget. Du kunne have 100% erklæring dækning og

Jeg tror også funktionen converage er mere vigtigt, men kodedækning kan fortælle dig, om der er redundans i dit design.

høj kodedækning er obligatorisk; bruge functiona dækningen til at vise om alle dine interesseret scenerio har været dækket, men dette helt sikkert inkluderet nogle kodning / scripting

Det er et must for at opnå en høj kodedækning, men hvordan man kan vurdere, er et kompliceret spørgsmål. Det lader til, at en masse af EDA software comparny ønsker at give svaret på dette spørgsmål, såsom TransEDA, Specman.

For funktionen dækning, skal arkitekturen prototype skal buit. Det er snarere difficuit. Måske er vi nødt til at få svar fra værktøjer som openvera, Systemverilog?

Kort sagt, afhænger funktion dækning på en erfaren verifikation leder / team er udstyret med forskellige EDAs herunder kode dækning værktøjer.

GUI, der er nævnt i den første pdf - hvad er det? Jeg har aldrig set det før. Hvordan skal jeg påkalde det? Jeg har cmView men ive aldrig set denne ene. tak

Hvordan kan vi sammenligne disse værktøjer: tranEDA VS Specman VS modelsim6.0 (påstand baseret) Mine krav er kun intern state-maskine dækning check. hvoraf den ene er god? Please hjælp.

Kodedækning er bare en parameter for at få tillid til kontrollen, dog forsøge at få maksimal udtryk dækning.

? hi: der brugte openvera Kan du fortælle mig noget om det jeg havde studeret det i en måned, men jeg virkelig ikke vide, hvordan man skriver et programe, kan du fortælle hvordan man skriver Mange tak:?! |

Kodedækning måler elementer af koden, havebeen udøves under test. Kode Dækningen omfatter redegørelse, grene, tilstand, sti, og data dækning. Værktøj med kodedækning kapacitet er til rådighed.

Hej, følgende vedhæftede fil er kontrollen methodolgy manuelle 3., og kan hjælpe med til at bestemme, i hvilket omfang din kode dækningen skal opnå. som for Funktionel dækning,, jeg tror, skal du referere til den aktuelle topcis om påstand-baseret kontrol, dækningen-drevet verifikation, constrainte-stikprøvekontrol, og testbench automatisering. Desuden kan du læse SystemVerilog / SystemC / PSL for en henvisning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back