kommando til læse & skrive på epromp 16f72

R

ryad_shabbir

Guest
Kære ved 16F84 jeg kan læse ved hjælp af kommandoen read_eeprom (adresse) og kan skrive med write_eeprom (adresse, værdi) kan u fortælle mig kommandoen over 16f72 for læse og skrive data.

Hvis du bruger assembler de oplysninger, du har brug for og prøve kode er i dataarket - afsnit 3. Keith.

Faktisk er jeg meget ny på dette felt. Kære jalonso, jeg ved ikke, om den har EEPROM eller ej, jeg er bare ved hjælp af PIC IC 16f72. Kære keith1200rs, jeg bruger CCS pic C compiler. Det vil være stor hjælp for mig, hvis jeg får den korrekte kode til at gemme data, som jeg gjorde det på 16f84a med koden write_eeprom (adresse, værdi) Tak Ryad

[Quote = ryad_shabbir, 1049099] Kære jalonso, jeg dont kende om den har EEPROM eller ej, jeg er bare ved hjælp af PIC IC 16f72. [/QUOTE] Hej, har PIC16F72 ikke have en intern EEPROM, hvor du kan gemme data som i 16F84A, så du vil være i stand til at gemme data, hvis du bruger en 16F72 (medmindre du bruger en ekstern hukommelse ...). 16F84A microcontroller har en intern EEPROM, der kan bruges til at skrive / læse data ved hjælp af CCS-funktioner "write_eeprom" og "read_eeprom". Da PIC16F72 har ingen plads til at gemme data, vil disse CCS funktioner gør noget ... Du kan henvise til følgende tabel fra Microchip, at vælge en anden PIC16-familie microcontroller med "EEPROM datalager": Regards.

Kære jalonso, Thank you very much. for din nice svar. Nu kan jeg forstå problemet. Tak igen Ryad

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back