kompensation kondensator

M

Monady

Guest
Hej kære alle venner,
Jeg ønsker at designe totrinsproceduren forstærker og brugen af det som Enhedslisten vinde buffer.nogle krav defineret som SR, UGBW, Gain og ICMR.belastning kondensator er så lille (i prioriteret rækkefølge femto F).totrinsproceduren opamp i lukket kredsløb skal have en PM> 60degree med foruddefinerede bilæggelse tid.
mit problem er en værdi af kompensation kondensator.hvordan jeg skal finde det henviser til, at både SR og UGBW afhænger af det.

Thanks in advance.

Da du ønsker et fase-margin på 60 grader, skal du vælge den kompensation cap sådan at Cm = 2 * (gm1/gmL) * CL.
gm1: transconductance af første etape
gmL: transconductance af belastning / anden etape
CL: belastning kapacitans.
Forstærkningen-båndbredde, som du ville få er 0,5 * (gmL / CL)

Thx for svar,
Jeg sagde det, at belastningen kondensator er så lille (ca. 5fF grund til parasitaere cap).således med denne formel, kompensation cap vil være så små, og vi vil få alvorlige problem i fabrikationsanlæg (små kondensatorer i orden femto F, er ikke muligt i fabrikationsanlæg
f.eks 1ff). foruden komplette kompensation og god fase margen kan ikke nås med så lille kompensation hætte.

I stedet for at bruge erstatning capcitor med størrelsesorden femtofarads,
skal du ikke bruge nogen form for kompensation kondensator.Cgait / drænes for at forstærke transistor af anden etape er formentlig med kapacitans flere FF så den vil optræde som compansation kondensator.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back