komplekst filter design

R

rfcmosmh

Guest
Hej venner, jeg prøver på at gøre GPS frontend-simulering ved hjælp af annoncer, men jeg ved ikke, hvordan man opfører de komplekse filter modul.Der
er kun muligheder for reel filtre.Kunne du hjælpe mig med at løse dette problem?Tak

Hvad mener du med "komplekse filter"?Hvad er dit filter krav eller specs?

Hej,

skal du være opmærksom på, at de fleste forum medlemmer vil ikke vide i detaljer, hvordan en standard GPS-modtageren fungerer, og hvorvidt den bør, kan eller ikke kan bruge, hvad du kalder komplekse filtre, men de er sandsynligvis motiveret til at hjælpe dig og også til lærer om problemet.

Personligt har jeg en vis viden om digital modtager teknikker, fx at vide, at en GPS-modtager ville bruge vectorial henholdsvis komplekse signaler i nogle dele, men ikke kan huske særligt funktioner, der skal kaldes "komplekse filtre".

Derfor vil jeg sætte pris på nogle litteratur reference, en enkel skematiske, uanset, at illustrerer baggrunden for dit spørgsmål.

Hilsen,
Frank

Mange tak, gutter.
Komplekse filter, også kaldet flerfasemåler filter, der bruges til at afvise image støj og signalet i lav IF arkitektur.Der
er mange valg af billede afslag, ligesom Hartley arkitektur, Weaver arkitektur, passive RC flerfasemåler filter og aktiv flerfasemåler filter.Aktiv flerfasemåler filter er at foretrække blandt dem alle.
En første ordens komplekse filter (bandpass) har overførselsfunktionen T (s) = 1 / (s 1- j) som kan fås fra det første orden reel lowpass filter (1 / (s 1)) ved at erstatte s med sj.
Her er en litteratur henvisning i den vedhæftede fil.
Jeg forsøger at gøre det frontend-simulering ved hjælp af moduler i ADS (LNA Mixer FILTER).Men jeg ved ikke, hvordan man opfører et komplekst filter i annoncer.Er der andre simuleringsværktøjer egnet til denne situation?
Tak
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hej,

Jeg havde forventet noget i den retning.Jeg har endnu ikke kender "komplekse filtre" som en fælles betegnelse i signalbehandling, men det betyder ikke, en ting.Flerfasemåler, er imidlertid velkendte og bestemt ikke et synonym.Men ingen grund til at diskutere sigt definitioner.

Den "komplekse" aspekt af filteret er, at det slutter sig to kanaler, som tilsammen udgør et komplekst signal, det velkendte I og Q-kanaler af en modtager.I modtageren, både signalerne skalarer, og behandles som sådan.I en analog receiver kredsløb, de er strøm eller spænding, i en digital en, er de numre.Jeg kan ikke se nogen særlig simulation spørgsmål.Komplekse arithmetics kan være brug for det filter design, men ikke for simulation, tror jeg.

Hilsen,
Frank

VSWR wrote:

Hvad mener du med "komplekse filter"?
Hvad er dit filter krav eller specs?

Jeg tror rfcmosmh behov for at sende dette spørgsmål i digital afsnittet som han taler om T (s) = 1 / (s 1- j).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back